Dugók mesterségesen

A legforróbb nyári időszakban sávlezárásokkal tesztelné a Fővárosi Önkormányzat belvárosi forgalomcsökkentési terveit. Céljuk állítólag az, hogy minél többen használják a BKV járatait, vagy biciklivel közlekedjenek. Az ötletadó Levegő Munkacsoport szerint mindez gyermekeink érdeke, ám az érintettek közül sokan aggályosnak tartják az önkéntes káoszteremtést.

2009. 05. 29. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarázatra várnak a szakszervezetek. Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettestől levélben kértünk magyarázatot a főváros által több száz millió forintért megrendelt BKV-átalakítási tanulmány ügyében – közölte lapunkkal Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetsége szóvivője. – Elfogadhatatlanok a leépítések, a bérek csökkentése, a tarifák emelése és a BKV tervezett privatizációja, ezeket minden törvényes eszközzel meg fogjuk akadályozni – fűzte hozzá.


Fellélegezhet Budapest, ha július 4. és augusztus 2. között a Fővárosi Önkormányzat bevezeti nagyszabású belvárosi forgalomcsillapítási kísérletét – jelentette be tegnap Ikvai-Szabó Imre SZDSZ-es főpolgármester-helyettes. Szerinte tudomásul kell venni, a város kinőtte az autóforgalmat, és nincs elég lehetőség arra, hogy az emberek egyéni módon oldják meg a közlekedést. Az egyeztetés előtt álló terv szerint a kánikulai időszakban a belváros forgalmát amúgy is nehezítő metróépítés és útfelújítások mellett lezárnák az autósok elől a város főbb útjainak több sávját. Így az Erzsébet híd pesti hídfőjétől az Astoriáig kétszer egy sávosra szűkítenék a Kossuth Lajos utcát, hasonló korlátozást vezetnének be a budai Hegyalja úton, a pesti József Attila utcában, s csak két-két sávot használhatnának a járművek az Üllői, a Bajcsy-Zsilinszky és a Rákóczi úton is. Az ötletadó Levegő Munkacsoport szerint a jobb levegőért, gyermekeinkért fontos az akció. Útlezáráskor egy-két napig van dugó, utána a forgalom alkalmazkodik a helyzethez – állította Lukács András, a szervezet elnöke. Ezzel szemben Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője átgondolatlannak nevezte a terveket, hozzátéve: az még nagyobb káoszt teremt, az újabb parkolók pedig forgalmat vonzanak a belvárosba. Az V. kerületi önkormányzat aggályosnak tartja a lépést, amelyet velük nem ismertettek, ám Ikvai-Szabó úgy tudja, két héten belül döntés születhet. Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint akár a főútvonalak maradék sávjait is lezárhatnák, akkor autómentes lenne Budapest.

EU-támogatás Budapestnek. Még a 2007 és 2013 közötti időszakban kész támogatást nyújtani az Európai Unió (EU) a 4-es metró második szakaszának megépítéséhez – közölte Demszky Gábor a brüsszeli tárgyalását követően. A csepeli központi szennyvíztisztító 428 millió eurós beruházási költségéhez az EU 278 millió eurót ad – jegyezte meg a főpolgármester. (MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.