Otthon Start
Új lendületet kaphat az ingatlanpiac

Magyarázatra várnak a szakszervezetek. Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettestől levélben kértünk magyarázatot a főváros által több száz millió forintért megrendelt BKV-átalakítási tanulmány ügyében – közölte lapunkkal Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetsége szóvivője. – Elfogadhatatlanok a leépítések, a bérek csökkentése, a tarifák emelése és a BKV tervezett privatizációja, ezeket minden törvényes eszközzel meg fogjuk akadályozni – fűzte hozzá.
Fellélegezhet Budapest, ha július 4. és augusztus 2. között a Fővárosi Önkormányzat bevezeti nagyszabású belvárosi forgalomcsillapítási kísérletét – jelentette be tegnap Ikvai-Szabó Imre SZDSZ-es főpolgármester-helyettes. Szerinte tudomásul kell venni, a város kinőtte az autóforgalmat, és nincs elég lehetőség arra, hogy az emberek egyéni módon oldják meg a közlekedést. Az egyeztetés előtt álló terv szerint a kánikulai időszakban a belváros forgalmát amúgy is nehezítő metróépítés és útfelújítások mellett lezárnák az autósok elől a város főbb útjainak több sávját. Így az Erzsébet híd pesti hídfőjétől az Astoriáig kétszer egy sávosra szűkítenék a Kossuth Lajos utcát, hasonló korlátozást vezetnének be a budai Hegyalja úton, a pesti József Attila utcában, s csak két-két sávot használhatnának a járművek az Üllői, a Bajcsy-Zsilinszky és a Rákóczi úton is. Az ötletadó Levegő Munkacsoport szerint a jobb levegőért, gyermekeinkért fontos az akció. Útlezáráskor egy-két napig van dugó, utána a forgalom alkalmazkodik a helyzethez – állította Lukács András, a szervezet elnöke. Ezzel szemben Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője átgondolatlannak nevezte a terveket, hozzátéve: az még nagyobb káoszt teremt, az újabb parkolók pedig forgalmat vonzanak a belvárosba. Az V. kerületi önkormányzat aggályosnak tartja a lépést, amelyet velük nem ismertettek, ám Ikvai-Szabó úgy tudja, két héten belül döntés születhet. Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint akár a főútvonalak maradék sávjait is lezárhatnák, akkor autómentes lenne Budapest.
EU-támogatás Budapestnek. Még a 2007 és 2013 közötti időszakban kész támogatást nyújtani az Európai Unió (EU) a 4-es metró második szakaszának megépítéséhez – közölte Demszky Gábor a brüsszeli tárgyalását követően. A csepeli központi szennyvíztisztító 428 millió eurós beruházási költségéhez az EU 278 millió eurót ad – jegyezte meg a főpolgármester. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.