Ismét sikerkampány, ismét közpénzből

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) is besegít az MSZP európai uniós kampányába. Az NFÜ utcai plakátjai – a szocialisták hirdetéseihez hasonlóan – azt sugallják, hogy nem nő a munkanélküliség, holott a valóságban tizenkét éve nem volt ilyen sok az állástalan. A félrevezető reklámok mintegy százmillió forintnyi közpénzt emésztenek fel. Eközben újabb kormányzati megbízást kapott Batiz András exszóvivő cége.

2009. 05. 23. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Gyurcsány-éra sikerpropagandáját idézik azok a napokban megjelent köztéri plakátok és újsághirdetések, amelyek a balliberális kormányzat eredményeit, az uniós források kiváló felhasználását, a munkahelyek megőrzését reklámozzák. A hirdetéseken szereplő elégedetlen rajzfigurák azt mondják: „A válság ellen nincs mit tenni!”, „Emberek veszítik el az állásaikat!”, majd nagyobb betűkkel a megnyugtató válasz, „Beszéljenek inkább a tények! 1800 milliárd forint az építőiparnak. 1400 milliárd forint a kis- és középvállalkozások megerősítésére, a munkahelyek megőrzésére.” Az uniós kampányra időzített hirdetéseket az a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) rendelte meg februárban csaknem százmillió forintért, amelynek akkor még Bajnai Gordon miniszterelnök volt a vezetője.
*
A megbízást elnyerő Publicis Reklámügynökség Kft.-nek egészen októberig az lesz a feladata, hogy az állítólagos eredményeket kommunikálja, utcai plakátokat és újsághirdetéseket tervezzen.
Bár az ügynökség hirdetései azt sugallják, hogy a kormányzat megvédi a munkahelyeket, ehhez képest tizenkét éve nem volt olyan sok munkanélküli, mint napjainkban. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a munkanélküliségi ráta az év első negyedében 9,7 százalékos volt, az állástalanok száma 403 ezer főre emelkedett. Mivel az építőiparnak, illetve a kis- és középvállalkozásoknak ígért 3200 milliárd forintot nem a kormány, hanem az Európai Unió biztosítja, ezért érdemes fölidézni, hogy hazánk az elmúlt két esztendőt tekintve az uniós forrásoknak csupán négy százalékát volt képes lehívni.
Érdekes, hogy az NFÜ plakátjai sok helyen közvetlenül az MSZP-hirdetések mellé kerültek, próbálva erősíteni a szocialisták üzeneteit, amelyek között ugyancsak megtalálható a munkahelyek védelme. Megkérdeztük az NFÜ sajtóosztályán, hogy szándékosan kerültek-e az MSZP plakátjai mellé az ügynökség hirdetései, de csak mára ígértek választ.
Eközben bruttó háromszáz ezer forintot fizetett ki a kancellária Batiz András egykori kormányszóvivő cégének, a Batiz Consultingnak azért, hogy a holnap munkába álló Szollár Domokost felkészítse a rá váró feladatokra – tudta meg a Blikk. Az összeg annak ismeretében már nem tűnik alacsonynak, hogy egy mindössze másfél napos oktatásról volt szó. Batiz a lapnak úgy nyilatkozott: arra készítették fel Szollárt, hogyan kell egy sajtótájékoztatót megtartani vagy telefonos interjút adni. Szollár kinevezése ellen a Fidesz azért tiltakozott, mert még a Budapest Airport szóvivőjeként azt üzente a jogaikért küzdő munkavállalóknak: „örülni kéne, hogy lyuk van a fenekükön”, és hogy „le van petézve” a megélhetésüket féltő dolgozók követelésein.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.