Akár 350 millió forintba is kerülhet az a reklámkampány, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) indított a közelmúltban a kormány válságkezelésének propagálására – tájékoztatták lapunkat az ügynökségnél. Közlésük szerint a kampány „kreatív feladatait” a Publicis Kft. nyerte el közbeszerzési eljárásban. Ennek költsége bruttó 36 millió forint. A médiavásárlást pedig a Mindshare Kft. végezheti bruttó 312 millió forint keretösszegben. (Tehát a tegnapi lapszámunkban említett százmilliós összeg, amely egyébként az NFÜ honlapján szerepel, csupán harmada a teljes költségeknek.) Kiemelték: a kommunikációs kiadások 85 százalékát az unió állja. Az ügynökség közlése szerint az idén összesen másfél milliárd forintot költhetnek reklámcélokra.
Különös módon az NFÜ utcai plakátjai – a szocialisták hirdetéseihez hasonlóan – azt sugallják, hogy a kormányzat megvédi a munkahelyeket, ehhez képest tizenkét éve nem volt olyan sok munkanélküli, mint napjainkban. Ráadásul sok helyen az NFÜ és az MSZP plakátjai egymás mellé kerültek, ami azt a látszatot kelti, hogy az ügynökség a szocialisták kampányüzeneteit próbálja erősíteni. Erre az NFÜ úgy reagált: a hirdetések elhelyezése a lebonyolító cég hatáskörébe tartozik, és teljesen esetleges, hogy plakátjaik milyen más hirdetések mellé kerülnek.
Eközben az MSZP is magasabb kampányfokozatba kapcsolt. A napokban kezdték bedobálni a postaládákba a párt nagy méretű, rikító színű szórólapjait, amelyeknek fő üzenetei: „Kezeljük a válságot”, „Megvédjük a munkahelyeket”, valamint az önleleplező „Talpra állítjuk a gazdaságot”. Érdekesség, hogy a szóróanyag felelős szerkesztője az a Butor Klára, akit Gyurcsány Ferenc pártelnöki bukása után leváltottak pártigazgatói posztjáról.
Orbán Viktor: Három év alatt közel 40 százalékos minimálbér-emelés