Megvették az Electro Worldöt

Gazdát cserélt hazánk egyik vezető elektronikai áruházlánca, az Electro World, potom egy eurós vételárért. Az évek óta veszteséges hálózatot új tulajdonosa a magyarországi kiskereskedelem mélygödrében próbálja talpra állítani, ám a szakértők szerint jócskán a zsebébe kell nyúlnia ahhoz, hogy a műszaki cikkek bukdácsoló piacáról a láncnak végül ne kelljen idő előtt távoznia.

2009. 05. 29. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyetlen euróért kelt el a magyarországi Electro World hálózat kilenc áruháza a napokban, amelyek évek óta veszteségesen működnek a tartós fogyasztási cikkek immár harmadik esztendeje padlót fogott honi piacán.
A hálózatot eddig tulajdonló DSG International Plc., Európa második legnagyobb elektronikai kiskereskedelmi hálózata a Portfolio.hu információi szerint a tavaly május elején záruló pénzügyi évében 6,8 milliárd fontos nettó veszteséget termelt, amelyet a válság miatt visszaesett lakossági fogyasztás tovább tetézett. A brit anyavállalat a veszteséges magyarországi vonalat április végén törzstőkeemeléssel, illetve a mintegy 957 millió forintnyi veszteség rendezésével készítette elő az eladásra.
Az új tulajdonos az EW Electro Retail Ltd., vagyis az a Techno-marketDomo Holding érdekkörébe tartozó társaság, amely Romániában, Bulgáriában és Szerbiában több mint 250 áruházat működtet. A műszaki cikkek piacán Délkelet-Európában vezető cégcsoport magyarországi megjelenésével kapcsolatban rendkívül optimista: közleménye szerint alacsonyabb árakat, folyamatos akciókat ígér honfitársainknak, s már 2009-ben két új Electro World áruház megnyitását tervezi.
– Nagyon éles a verseny a tartós fogyasztási cikkeket kínáló üzletek között idehaza, hiszen éppen ez az a területe a kereskedelemnek, amely már harmadik éve mélyrepülésben van. Az év elején ezen boltok már két számjegyű lemaradást mutattak – fejtegette lapunknak az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Vámos György szerint ráadásul nemcsak a kifejezetten műszaki profilú áruházláncok versengenek a magyar pénztárcákért, hanem a hipermarketek is ringben vannak, hiszen ma már ezen üzletekben is megtalálhatók a hűtő-, a mosógépek, illetve mindenfajta elektronikus árucikkek.
A főtitkár tehát úgy látja, az Electro World új tulajdonosának alaposan bele kell nyúlnia a zsebébe, hogy a hálózat egyáltalán talpon maradjon, arról nem beszélve, hogy idehaza egyre rosszabb előrejelzések látnak napvilágot a fogyasztás visszaeséséről. Vámos szerint leghamarabb 2009 második felében lassulhat a kereskedelem meredek zuhanása. Ám ez nem jelent azonnali javulást az eladási statisztikákban, sőt. – Az idén egészen biztos, hogy a tartós fogyasztási cikkek piaca nem tér magához, így az Electro World új tulajdonosa a legmélyebb gödörben vette át a hálózatot – mondta, megjegyezve: a kormány áfaemelésről szóló döntése ráadásul még inkább alávághat a tartós fogyasztási cikkeket kínáló láncoknak. Ugyanis ezen termékeket júliustól az öt százalékpontos áfaemelés is sújtja, magyarán, nyártól biztosan drágulnak majd a műszaki áruk, amelyeken eddig is sokat spóroltak honfitársaink. – A kabinet elképzelése, miszerint az áfaemelésből származó többletbevétel fedezi a költségvetési hiány java részét, vélhetőleg nem teljesül majd – jelentette ki a szakértő, aki szerint válságos időkben nem megoldás az adóemelés, mert annak nemcsak a fogyasztók isszák meg a levét, hanem elkergetheti a gazdasági élet szereplőit is, például a hazánkban székelő, adófizető multinacionális kereskedelmi vállalatokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.