Egyetlen euróért kelt el a magyarországi Electro World hálózat kilenc áruháza a napokban, amelyek évek óta veszteségesen működnek a tartós fogyasztási cikkek immár harmadik esztendeje padlót fogott honi piacán.
A hálózatot eddig tulajdonló DSG International Plc., Európa második legnagyobb elektronikai kiskereskedelmi hálózata a Portfolio.hu információi szerint a tavaly május elején záruló pénzügyi évében 6,8 milliárd fontos nettó veszteséget termelt, amelyet a válság miatt visszaesett lakossági fogyasztás tovább tetézett. A brit anyavállalat a veszteséges magyarországi vonalat április végén törzstőkeemeléssel, illetve a mintegy 957 millió forintnyi veszteség rendezésével készítette elő az eladásra.
Az új tulajdonos az EW Electro Retail Ltd., vagyis az a Techno-marketDomo Holding érdekkörébe tartozó társaság, amely Romániában, Bulgáriában és Szerbiában több mint 250 áruházat működtet. A műszaki cikkek piacán Délkelet-Európában vezető cégcsoport magyarországi megjelenésével kapcsolatban rendkívül optimista: közleménye szerint alacsonyabb árakat, folyamatos akciókat ígér honfitársainknak, s már 2009-ben két új Electro World áruház megnyitását tervezi.
– Nagyon éles a verseny a tartós fogyasztási cikkeket kínáló üzletek között idehaza, hiszen éppen ez az a területe a kereskedelemnek, amely már harmadik éve mélyrepülésben van. Az év elején ezen boltok már két számjegyű lemaradást mutattak – fejtegette lapunknak az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Vámos György szerint ráadásul nemcsak a kifejezetten műszaki profilú áruházláncok versengenek a magyar pénztárcákért, hanem a hipermarketek is ringben vannak, hiszen ma már ezen üzletekben is megtalálhatók a hűtő-, a mosógépek, illetve mindenfajta elektronikus árucikkek.
A főtitkár tehát úgy látja, az Electro World új tulajdonosának alaposan bele kell nyúlnia a zsebébe, hogy a hálózat egyáltalán talpon maradjon, arról nem beszélve, hogy idehaza egyre rosszabb előrejelzések látnak napvilágot a fogyasztás visszaeséséről. Vámos szerint leghamarabb 2009 második felében lassulhat a kereskedelem meredek zuhanása. Ám ez nem jelent azonnali javulást az eladási statisztikákban, sőt. – Az idén egészen biztos, hogy a tartós fogyasztási cikkek piaca nem tér magához, így az Electro World új tulajdonosa a legmélyebb gödörben vette át a hálózatot – mondta, megjegyezve: a kormány áfaemelésről szóló döntése ráadásul még inkább alávághat a tartós fogyasztási cikkeket kínáló láncoknak. Ugyanis ezen termékeket júliustól az öt százalékpontos áfaemelés is sújtja, magyarán, nyártól biztosan drágulnak majd a műszaki áruk, amelyeken eddig is sokat spóroltak honfitársaink. – A kabinet elképzelése, miszerint az áfaemelésből származó többletbevétel fedezi a költségvetési hiány java részét, vélhetőleg nem teljesül majd – jelentette ki a szakértő, aki szerint válságos időkben nem megoldás az adóemelés, mert annak nemcsak a fogyasztók isszák meg a levét, hanem elkergetheti a gazdasági élet szereplőit is, például a hazánkban székelő, adófizető multinacionális kereskedelmi vállalatokat.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő