A Duna alatt a fúrópajzs

Fehér László, a Hídépítő Zrt. vezérigazgatója eltúlzottnak nevezte a Margit híd felújításáról nyilvánosságra hozott összeget, szerinte a 25 milliárdos plafon alatt maradhat a beruházás ára. A cég részt vesz a Bamco alagútfúró cég szakmai irányításában is; a korábban műszaki ok miatt leállt alagútfúró pajzs tegnap délelőtt újraindult.

2009. 06. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tolvajok és a rongálók elleni védelem miatt maradt foghíjas a minap átadott Szabadság híd díszkivilágítása – mondta Sal László vezérigazgató-helyettes a Hídépítő Zrt. háttérbeszélgetésén. A híd közepét azért nem világították ki, mert a pályázaton előírták a kivitelezők számára, hogy a világítási rendszernek lopásbiztosnak kell lennie. Sal László úgy értesült, hogy a megrendelő főváros már elhatározta, hogy valamilyen műszaki megoldással mégis kivilágítja a híd közepét is.
A cég fontosnak tartja, hogy a metróépítés folytatódjon a fővárosban, s ezzel párhuzamosan egyezkedjenek a beruházóval az elszámolások ügyében – mondta Hegedűs Csaba metróigazgató, a Bamco-projekt vezető helyettese. A Hídépítő Zrt. – a Strabag Zrt.-vel együtt – április végén átvette az irányítást az alagútfúró konzorciumban, s május 18-án – a márciusi leállás után újra – megindult a pajzs a Gellért térről a Duna alatt a Fővám térre. Az alagútfúró berendezés azonban két hete műszaki okokból elakadt. Tegnap délelőtt, épp a háttérbeszélgetés idején sikerült újraindítani a fúrópajzsot, amely egy hét alatt elérheti a Fővám téri állomást. Fehér László, a Hídépítő Zrt. vezérigazgatója nem kívánta közzé tenni azt az összeget, amely vita tárgya a DBR Metro és a kivitelező konzorcium között. A vezérigazgató azt szeretné elérni, hogy a tárgyalások addigra záruljanak le, amikorra elkészül a teljes 4-es metró beruházása.
Hamarosan megkezdődik az M43-as sztráda autópályahídjának kivitelezése a Tiszán – mondta el Orosz Károly híd- és mélyépítési igazgató. A híd különleges, eddig főként Japánban alkalmazott technológiával készül, amelynek egyik előnye a földrengéssel szemben tanúsított ellenálló-képesség.
A háttérbeszélgetésen szóba került a Margit híd felújítása is. Fehér László túlzottnak nevezte a felújításról nyilvánosságra hozott összeget, szerinte a 25 milliárdos plafon alatt maradhat az beruházás. Mint a főváros közzétette, a felújítási munkálatok 8-9 milliárd forinttal többe kerülnek, még a legolcsóbb ajánlatot beadó cég esetén is, mint ahogyan azt eredetileg tervezték. Eközben nyilvánosságra került, hogy a főpolgármesteri kabinet a tender eredményhirdetésének elhalasztását javasolja a főváros pénzügyi és közbeszerzési bizottságának. Mivel a munkára a tervezettet jelentősen meghaladó árajánlatok érkeztek, a fővárosnak még körülbelül 15 milliárdot kellene előteremtenie. Erről azonban június 25-én dönthet a Fővárosi Közgyűlés, míg a pályázat eredményhirdetése június 24-én lenne. A halasztás legfeljebb 30 nap lehet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.