Belépő a királyok közé

A gyorsaságimotoros-vb Katalán Nagydíján Talmácsi Gábor az utolsó, 19. helyen végzett a MotoGP első szabadedzésén; de a fő hír ez esetben az, hogy egyáltalán rajthoz állhat Barcelonában. A 125 kcm-es kategória két évvel ezelőtti világbajnoka idegfeszítő bizonytalanság után tegnap szerződött a Scot Racing Teamhez, a királykategória mezőnyébe, és néhány óra múlva már egy jószerivel először akkor látott 800 kcm-es Hondán körözött.

2009. 06. 22. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csütörtök este már több forrás is megszellőztette, hogy Talmácsi Gábor menedzserével, Stefano Favaróval nem csak tárgyalni utazott Barcelonába. Kiszivárgott, hogy akár meg is állapodhat egy korábbi csapatával, a Scot Racing Teammel – 2006-ban az akkor még Humangest Honda néven futó istállónál a 125 kcm-ben szerepelt –, így pedig indulhat a Katalán Nagydíjon, mégpedig a MotoGP-ben! Ehhez a helyzethez az vezetett, hogy az idén már a 250 kcm-ben szerepelt Talmácsi május 25-én szakított a gyakorlatilag az ő versenyeztetésére alapított Balatonring Teammel. A pilóta és istállója közötti feloldhatatlan ellentét abból fakadt, hogy nem kívánta átadni a médiajogai feletti rendelkezést a spanyol befektetőcsoportot képviselőjének, ezt továbbra is Favaro hitbizományának szánta, ami viszont csapatfőnöke és korábbi mentora, Jorge Aspar Martinez számára elfogadhatatlan volt. S Talmácsi bizony azért is hálás lehet neki, hogy Martinez lenyelte a békát és nem akadályozta meg, holott megtehette volna, hogy máshová szerződjön.
Komoly esély kínálkozott arra, hogy honfitársunk számára ez az idény már végleg elúszik, mi több, sokan a pályafutása jövőjét tekintve is vészharangokat kongattak, ám tegnap mégis sikerült megállapodnia a Scot Racing Teammel. Talmácsi neve tegnap délelőtt már ott szerepelt a Katalán Nagydíj hivatalos rajtlistáján, és az indulási jog a szezon további tizenegy futamára is megilleti.
Új csapata semmiképpen sem számít kutyaütőnek, az olasz Andrea Dovizioso tavaly a MotoGP-ben ötödik lett (de azóta már a Repsol Hondát erősíti), idén a 250 kcm-ben pedig a japán Hiroshi Aoyama második a vb-pontversenyben. Talmácsi számára persze egyelőre nem ők jelentik a mércét.
– A barcelonai versenyen az elsődleges célom a motorral való ismerkedés lesz, hiszen most ülök majd először fel rá, de mindent megteszek, hogy bebizonyítsam: rászolgáltam a bizalomra. A hátralévő versenyeken szeretnék felzárkózni az élmezőnyhöz. Hatalmas élmény és érzés lesz kigurulni a bokszból az új motorral, és mától a királykategóriában versenyeznem, a legjobbak között első kelet-európaiként – nyilatkozta Talmácsi Gábor az első szabadedzés előtt, ami igazolta, hogy a 250 kcm-es kategória után még valóban ismerkednie kell a 800 kcm-es Hondájával. A motorsport ikonja, az olasz Valentino Rossi (Yamaha) volt a leggyorsabb 1:43,038 perces köridővel, a spanyol Jorge Lorenzo (Yamaha) 1:43,340-et, az ausztrál Casey Stoner (Ducati) 1:43,636-et, míg a mezőnyben utolsóként zárt Talmácsi 1:47,654-et ment. Az előtte 18. olasz Niccolo Canepa (Pramac) ideje is 1:45,454 perc volt, vagyis van honnan és hova előrelépni. Ám a gödör mélyéről legalább az első lépést már sikerült megtenni felfelé.
(A 250 kcm-ben szereplő magyarok közül Tóth Imre 18. lett az első szabadedzésen, Németh Balázs pedig nem tudott az időhatáron belülre kerülni.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.