Csütörtök este már több forrás is megszellőztette, hogy Talmácsi Gábor menedzserével, Stefano Favaróval nem csak tárgyalni utazott Barcelonába. Kiszivárgott, hogy akár meg is állapodhat egy korábbi csapatával, a Scot Racing Teammel – 2006-ban az akkor még Humangest Honda néven futó istállónál a 125 kcm-ben szerepelt –, így pedig indulhat a Katalán Nagydíjon, mégpedig a MotoGP-ben! Ehhez a helyzethez az vezetett, hogy az idén már a 250 kcm-ben szerepelt Talmácsi május 25-én szakított a gyakorlatilag az ő versenyeztetésére alapított Balatonring Teammel. A pilóta és istállója közötti feloldhatatlan ellentét abból fakadt, hogy nem kívánta átadni a médiajogai feletti rendelkezést a spanyol befektetőcsoportot képviselőjének, ezt továbbra is Favaro hitbizományának szánta, ami viszont csapatfőnöke és korábbi mentora, Jorge Aspar Martinez számára elfogadhatatlan volt. S Talmácsi bizony azért is hálás lehet neki, hogy Martinez lenyelte a békát és nem akadályozta meg, holott megtehette volna, hogy máshová szerződjön.
Komoly esély kínálkozott arra, hogy honfitársunk számára ez az idény már végleg elúszik, mi több, sokan a pályafutása jövőjét tekintve is vészharangokat kongattak, ám tegnap mégis sikerült megállapodnia a Scot Racing Teammel. Talmácsi neve tegnap délelőtt már ott szerepelt a Katalán Nagydíj hivatalos rajtlistáján, és az indulási jog a szezon további tizenegy futamára is megilleti.
Új csapata semmiképpen sem számít kutyaütőnek, az olasz Andrea Dovizioso tavaly a MotoGP-ben ötödik lett (de azóta már a Repsol Hondát erősíti), idén a 250 kcm-ben pedig a japán Hiroshi Aoyama második a vb-pontversenyben. Talmácsi számára persze egyelőre nem ők jelentik a mércét.
– A barcelonai versenyen az elsődleges célom a motorral való ismerkedés lesz, hiszen most ülök majd először fel rá, de mindent megteszek, hogy bebizonyítsam: rászolgáltam a bizalomra. A hátralévő versenyeken szeretnék felzárkózni az élmezőnyhöz. Hatalmas élmény és érzés lesz kigurulni a bokszból az új motorral, és mától a királykategóriában versenyeznem, a legjobbak között első kelet-európaiként – nyilatkozta Talmácsi Gábor az első szabadedzés előtt, ami igazolta, hogy a 250 kcm-es kategória után még valóban ismerkednie kell a 800 kcm-es Hondájával. A motorsport ikonja, az olasz Valentino Rossi (Yamaha) volt a leggyorsabb 1:43,038 perces köridővel, a spanyol Jorge Lorenzo (Yamaha) 1:43,340-et, az ausztrál Casey Stoner (Ducati) 1:43,636-et, míg a mezőnyben utolsóként zárt Talmácsi 1:47,654-et ment. Az előtte 18. olasz Niccolo Canepa (Pramac) ideje is 1:45,454 perc volt, vagyis van honnan és hova előrelépni. Ám a gödör mélyéről legalább az első lépést már sikerült megtenni felfelé.
(A 250 kcm-ben szereplő magyarok közül Tóth Imre 18. lett az első szabadedzésen, Németh Balázs pedig nem tudott az időhatáron belülre kerülni.)
Reális cél lehet „Paks III”
