Demszky-féle bosszantósdi a Combinón

Seszták Ágnes
2009. 06. 22. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

sTegyünk egy városnéző körutat a városvezetés kívánsága szerint tömegközlekedési viszonylaton. Így nevezik hivatalosan a 6-os villamost. A Combinót. Az elátkozott Combinót, amelyet Demszky Gábor állítólag annyira szeret, hogy képes volt annak idején kiszaladgálni a körútra, és lesni, hogy jár-e még élete nagy szerelme, a világnagy hernyó. Mondta is Demszkyre Jakupcsek, hogy jaj de édi. Ez a villamos viszont amilyen szép kívülről, olyan haszontalan belülről. Vannak olyan tréningek, ahol az állóképességet növelik vagy az ingerküszöböt tágítják. A Combino villamos üzembe állításával azt a különleges tesztet próbálták ki rajtunk, miként lehet a legjámborabb polgárból is előcsalogatni az acsarkodó vaddisznót. Vagy legalábbis egy harapós kutyát.
A Combino, mint tudjuk, nem villamos, hanem elővárosi vonat. Ez azt jelenti, hogy van rajta x számú ülőhely, ahová letelepednek az utasok, van aztán néhány állóhely, ahol meg álldogálnak néhányan, de nem nyomakszanak tömegesen. Miután a villamos bejáratódott, az utasok gyorsan rájöttek, mekkora csapdát rejt a Combino. Leszálláskor a kocsik középső részéből lehetetlen időben odaérni az ajtókhoz. Nem lehet, mert a villamos kerekei majdnem összeérnek a folyosókon, tehát csak akkor merészkedjen be valaki a Combino belsejébe, ha végállomástól végállomásig utazik. Így a 6-os villamos ajtajainál bezúdulva rendre megáll a tömeg, se előre, se hátra, se ki, se be, könyökök a hasba, zúzzuk egymás lábát, pofonok csattannak, káromkodás, izzadás, gyereksírás, anyázás, mindez egy mérhetetlenül nagyravágyó politikus hülye melléfogásának eredményeképpen. A gyerekkocsiknak és a rokkantkocsiknak piktogram mutatja a felszállás helyét. Mintha az emberek vaksággal lennének megverve, a tolókocsis mamát beállítják az ajtóba, aminek következtében aki addig nem akadt ki, onnantól rögtön hülyét kap. Ugyanez a helyzet a babakocsikkal, parázs veszekedések robbannak ki a keresztbe állított négykerekűk miatt. A villamosoknak amúgy speciális fílingjük van. A tizenévesek, ha nem kukorékolnak, röhögcsélnek vagy csókolóznak, akkor a fejhallgatóval rekesztik ki magukat a világból. A másik csoport ész nélkül mobiltelefonál: állásinterjútól lánykérésig már mindennek tanúi lehettünk két megálló között.
Aki viszont csak egyszerűen utazni akar, azt meg a BKV molesztálja. Vagy azzal, hogy ne nyissuk ki az ablakot, mert működik a klíma. Mindezt angolul is, mert mi van, ha az angolok felszállnak a 6-os villamosra, és mint az állatok, esnek neki az ablakoknak, hogy feltépjék azokat. Utána azt halljuk, hogy csak akkor nyitják ki az ajtót, ha idejében jelezzük a leszállási szándékot, valamint helytelen szórendben figyelmeztetnek, hogy fogózkodjunk, mert a villamos sokszor hirtelen fékezésre kényszerül. Ez a „kényszerül” egy stilisztikai gyöngyszem, nemde? Újabban azonban szabályos egészpályás letámadást rendelt meg a cég. A BKV nyilván nagy pénzekért kitalált egy projektet, a nonstop bosszantásért. Egy férfi és egy nő felváltva fecsegnek a hangszóróba bele az „ismerd meg Budapestet mozgalom keretében”. „Jászai Mari tér” – búgja a férfi. „Néhány perc csak a Vígszínház” – dalolja füledbe a hölgy. „Wesselényi utca. Innen néhány lépés a Madách Színház.” Az Oktogonon: „Csak egy ugrás a pesti Broadway”, ami konzekvensen pesti bordélynak hangzik. És így tovább. Aki helyben lakik és törzsutas, tudja, amit tudnia kell, aki külföldi, az meg egy kukkot sem ért az egészből. Hogy akkor ez mi? Fondorlatos taktika, hogy sürgősen szállj vissza az autódba…

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.