Folytatják a kutatást az óceánon

Már tizenhét utasát találták meg a több mint egy hete az Atlanti-óceánba zuhant francia repülőnek. Az áldozatok, a roncsok és a fekete dobozok utáni kutatást a rossz időjárás ellenére is folytatják a nemzetközi csapatok. Szakértők szerint valószínű, hogy a roszszul működő sebességmérő műszer okozta a tragédiát.

MN-összeállítás
2009. 06. 18. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tizenhétre nőtt a múlt héten az Atlanti-óceánba zuhant Air France-repülőgép megtalált áldozatainak száma. Brazil és francia hajók a szerencsétlenül járt utasszállító roncsainak több darabját is kiemelték az Atlanti-óceánból körülbelül ezer kilométerre északkeletre a brazil Fernando de Noronha szigetektől, 70 kilométerre onnan, ahol a gép utolsó hibajelzését regisztrálták. A BBC jelentése szerint 15 embert szombaton, kettőt pedig vasárnap találtak meg. Közülük négyen nők, négyen pedig férfiak, a többiek nemét a brazil hatóságok még nem tudták megállapítani. Hogy a folyamatot felgyorsítsák, az illetékesek DNS-mintát kértek az utasok hozzátartozóitól.
Nyolc nappal a katasztrófa után egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a repülő sebességmérő műszerének meghibásodása vezetett a balesethez. Az ugyanis több téves adatot közvetített percekkel azelőtt, hogy a géppel megszakadt a kapcsolat. Mint kiderült, az Air France már egy éve észlelte, hogy az A330-as és A340-es gépein gondok adódhatnak a sebesség- és magasságmérő műszerekkel. Ezeknek fokozatos lecserélését azonban csak pár héttel a tragédia előtt kezdték meg. Egyes elképzelések szerint előfordulhatott, hogy a pilóta téves információk nyomán túl lassan, vagy túl gyorsan repült, az utasszállító teste pedig még a levegőben kettétört. A gép első nyomait, többek közt egy aktatáskát – amelyben egy, a járatra szóló jegy is volt – szombaton találták meg. Szintén előkerült egy ülés, valamint egy hátizsákba csomagolt számítógép. Tovább keresik a gép két fekete dobozát. Félő azonban, hogy azok több ezer méter mélyen vannak az óceán felszíne alatt. A műszerek mindössze egy hónapig bocsátanak ki rádiójeleket, utána nagymértékben csökken az esélye annak, hogy valaha is megtalálják őket.
Emlékezetes, a június elsején Rio de Janeiróból Párizsba tartó repülő fedélzetén 228 ember – köztük öt magyar – tartózkodott. Az áldozatok és a gép maradványainak felkutatásában hat brazil, egy francia hajó, továbbá egy tengeralattjáró és tizennégy repülő vesz részt. A brazil tengerészet szóvivője közölte, a rossz időjárási körülmények ellenére a felderítőcsapatok nem hagyják abba a munkát.

Lángok egy japán járaton.
Kényszerleszállást hajtott végre szombaton a tajpeji repülőtéren egy japán utasszállító repülőgép, miután tűz ütött ki a fedélzetén – jelentette az MTI. A Japan Airlines Boeing 767-es típusú gépe a japán Kanszai repülőtérről tartott Thaiföldre, amikor az utastérben lángra kapott egy ülés. A tüzet sikerült eloltani, a fedélzeten tartózkodó 44 utasnak nem esett baja, de a pilóta az út megszakítása mellett döntött. Mivel a lángra kapott ülés mellett öngyújtót találtak, felvetődött a gyújtogatás gyanúja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.