A nemdohányzó világnap – május 31. – alkalmából jelentette be tegnap az Európai Bizottság, hogy megindítja a Segíts – a dohánymentes életért elnevezésű kampánya második fázisát. Holnaptól Európa-szerte három reklámot sugároznak száz tévécsatornán egy teljes hónapon keresztül, majd szeptemberben újra leadják őket. A fiatalok közreműködésével létrehozott televíziós reklámok humorral beszélnek majd három lényeges témáról: a megelőzésről, a leszokásról és a passzív dohányzás veszélyeiről. Az Európai Bizottság osztja azt a nézetet, hogy a képek többet mondanak a szavaknál, főként a füstölés elleni harcban – mondta Andrulla Vassziliu egészségügyi biztos. Ezért 2005-ben a bizottság negyvenkét képet tartalmazó archívumot hozott létre, amelyek felhasználhatók a dohánytermékeken szereplő, egészségkárosodásra felhívó szövegekkel együtt. A bizottság 2010-ben szeretné megújítani a figyelmeztetéseket.
Vassziliu biztos a kampány bejelentésekor hangsúlyozta: „Az uniós polgárok egyharmada még mindig dohányzik, és bár igaz, hogy néhány éve számuk csökkent, továbbra is azon kell dolgoznunk, hogy a fiatalok ne sajátítsák el e halálos szokást.” Hozzátette, reméli, a képek is hozzájárulnak ahhoz, hogy a dohányzást nem fogják dicsőíteni és magasztalni, és a fiataloknak a kampányban való részvételével sikerül majd egy olyan új nemzedéket felnevelni, amely nemet mond a dohányzásra.
A dohányzás a legtöbb esetben korai halálhoz vezet, és rendkívül súlyos betegségeket idéz elő. Minden évben körülbelül 650 000 uniós polgár esik káros szenvedélye áldozatául idő előtt, ami naponta átlagosan ezernyolcszáz halálesetet jelent, vagyis olyan halált, amely elkerülhető lenne.
Így néz ki, ha Magyar Péter úgy gondolja, bármilyen nőt megkaphat