Körhátrányon belül

Felemásra sikeredett Talmácsi Gábor bemutatkozása a motoros- világbajnokság király kategóriájában, a 800 köbcentis géposztályban. A Scot Racing Team újdonsült magyar pilótája ugyan két – bukás miatt kiesett – versenyzőt is megelőzött a barcelonai Katalán Nagydíjon, ám a reméltnél valamivel nagyobb, több mint 1:27 perc hátrányban ért célba a győztes Valentino Rossi mögött. A tegnapi befutó után Rossi, Lorenzo és Stoner egyaránt 106 ponttal áll a pontversen élén. A 250 kcm-esek között Németh Balázs a 18. lett, Tóth Imre nem tudta befejezni a viadalt.

Munkatársunktól
2009. 06. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Talmácsi bizakodva várta a rajtot, hiszen a szombati időmérőn javított a szabadedzésen elért időeredményén, aminél aztán a bemelegítő körben még gyorsabban tudott motorozni. „Úgy érzem, fokozatosan haladunk előre, ez a köridőkön is meglátszik. Nem szabad hajszolni az eredményeket, most a fejlődésen és a tanuláson van a hangsúly. Pokolian gyors ez a motor, 317 km/órával száguldok vele a célegyenesben, de még gyorsulni fogok, és a féktávokon is csiszolnom kell. Fantasztikus érzés az elit mezőnyhöz tartozni, mindent megteszek, hogy megálljam a helyem a legjobbak között.”
A magyar motoros annak köszönheti a tizenhetedik helyét a tizenkilenc fős mezőnyben, hogy csapattársa, a japán Takahasi Juki rögtön az első körben kicsúszott, s később erre a sorsra jutott Toni Elias is.
Az első helyért Valentino Rossi és Jorge Lorenzo vívott ádáz csatát, az utolsó két körben felváltva előzgették egymást, végül ez utoljára Rossinak sikerült az utolsó kanyarban, így megnyerte a Katalán Nagydíjat. Talmácsi 1:27.640 perces hátrányban követte őket, amivel – tekintve, hogy a legjobbak 1:40 percnél valamivel lassabb köröket mentek – éppen körhátrányon belül maradt; a tizenhatodikként célba ért Canepa is több mint 31 másodperccel megelőzte. Igaz, úgy is megközelíthetjük a szereplését, hogy élete első MotoGP-versenyén célba ért. A 2007-ben a 125 köbcentisek között világbajnok magyar pilóta ehhez az állásponthoz áll közelebb, elégedetten nyilatkozott a futam után: „Nagyon boldog vagyok, hogy sikeresen túl vagyok a MotoGP-debütálásomon. Sok versenyző el sem jut ide, ez hatalmas lehetőség számomra. A motorról újabb hasznos információkat gyűjtöttem a huszonöt kör alatt, a holnapi teszten is folytatom a motor minél részletesebb megismerését. Már sok olyan funkcióját tudom használni a gépnek, amit eddig egyetlen motoromon sem kellett figyelnem, de úgy érzem, jól haladok a tanulással. Hihetetlenül fárasztó egy MotoGP-futamot teljesíteni, ehhez is hozzá kell szoknom. Nagyon várom, hogy Assenban újra átélhessem ezt a kellemes fáradtságot.”

Katalán Nagydíj. MotoGP: 1. Rossi (olasz, Yamaha) 43:11.897 perc, 2. Lorenzo (spanyol, Yamaha) 0.095 mp h., 3. Stoner (ausztrál, Ducati) 8.884 mp h. … 17. Talmácsi (Honda) 1:27.640 p h. Az állás a 6. futam után: 1. Rossi 106 pont, 2. Lorenzo 106 3. Stoner 106.
250 kcm: 1. Bautista (spanyol, Aprilia), 2. Aojama (japán, Honda), 3. Barbera (spanyol, Aprilia), … 18. Németh (Aprilia), Tóth Imre (Aprilia) kiesett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.