Napirenden a MÁV Zrt. szétrombolása

Áruba bocsátott leánycégek, kiárusított ingatlan vagyon, a mellékvonalak átcsoportosítása regionális személyszállító társaságokba, önálló pálya- és személyvasút, s mindezt legfeljebb egy év alatt – ezek a legfontosabb elemei annak az előterjesztésnek, amit jövő kedden tárgyal a kormány.

2009. 06. 29. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lapunk birtokába került dokumentum szerint a július elsejétől kezdődő villámgyors átalakítás levezénylésére kormánybiztos kerül a MÁV élére. A szakmai elemzés végkövetkeztetése az, hogy az átalakítás anyagi terhét a MÁV Trakció Zrt. és a MÁV Gépészet Zrt. 2010-ben megvalósítandó eladásából lehet fedezni. – Bizonyára alig várják már egyes kormányhoz közel álló érdekcsoportok, hogy olcsón megszerezhessék az olyan MÁV-ingatlanokat, mint a megyeszékhelyeken épült igazgatóságok, iskolák vagy a nagy pályaudvarok környékén lévő, rendkívül értékes fővárosi vagyontárgyak – mondta lapunk kérdésére Fónagy János, a Fidesz szakpolitikusa. Félő, hogy a kormányzat ismét megkísérli a mellékvonalak leválasztását a közszolgáltató vasútról, hogy az önkormányzatokra tolja a fenntartás terhét.
Továbbiak a 11. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.