A MÁV-Start milliárdos értékű, tíz hálókocsija került tisztázatlan körülmények között holland kézre – mondta Molnár Béla kereszténydemokrata képviselő. A hálókocsik ismeretlen okból és ismeretlen szerződés alapján kerültek egy holland céghez. Az erről szóló német nyelvű szerződést – még a jogászi szakvélemény elkészülte előtt – az a Jenei Dénes kereskedelmi vezető írta alá a MÁV-Start képviseletében, aki nem is tud németül – állította az ellenzéki képviselő. Az érintett hálókocsik könyv szerinti értéke darabonként 23 millió forint körül van, de a használati értékük ennél jóval magasabb, jelenleg egy ilyen kocsi beszerzése 250-350 millió forint körüli összegbe kerül. Molnár Béla elmondta, hogy a holland cég mára felszámolás alá került, s a felszámolóbiztos a rendelkezésére álló iratok alapján lefoglalta a MÁV-hálókocsikat is.
Ezek a hálókocsik nagyon hiányoznak a MÁV-Startnak, hiszen a nyári menetrendben Marosvásárhely–Brassó, Thesszaloniki és Split vonalakon közlekedtek, így most nem tudni, milyen kocsikat állítanak be helyettük. A kereszténydemokrata politikus elmondta, a szerződést nem látták, ugyanis Tömpe István üzleti vezérigazgató-helyettes begyűjtötte a papírokat, amelyeket páncélszekrényben őriz.
Molnár Béla szerint felmerül a kérdés, hogy ebben az üzletben miért nem működött a belső ellenőrzés, miközben a MÁV olyan centralizált cégcsoport képét mutatja, ahol a vezérigazgató egyetértése nélkül még egy radírt sem lehet beszerezni. A kereszténydemokrata politikus szerint amikor a kormány milliárdokat akar elvonni a vasúttól, az ilyen és ehhez hasonló ügyekből adódó veszteségeket kellene elkerülni.
A hálókocsik bérbeadása a Bergland Express holland cégnek teljesen szokványos ügylet, amely a bérbe vevő cég csődje miatt vett kellemetlen fordulatot – mondta lapunknak Tömpe István. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, hogy a cég csődje nem változtat azon, hogy a hálókocsik a MÁV-Start tulajdonát képezik. A vasúttársaság jogászai vizsgálják azt a jogalapot, amelyre hivatkozva a felszámolóbiztos lefoglalta a magyar vasúti szolgáltató tulajdonában álló járműveket. Tömpe István szerint arról szó sincs, hogy a MÁV-Start tulajdonjoga elveszne, a felszámolóbiztos ideiglenesen tiltotta meg a kocsik elszállítását, amíg rendeződnek a Bergland Express csődje körüli körülmények. A vezérigazgató-helyettes azt állította, hogy a kocsik nyárra ismét a MÁV-Start birtokában lesznek, s így eleget tudnak majd tenni kötelezettségeiknek a román, a horvát és a görög vasúttal szemben.

Csipke Józsika: Elolvastuk Magyar Péter genderaktivistájának LMBTQ-meséjét, hogy Önnek már ne kelljen