Újabb Airbus-gondok

Már nincs nyoma holttesteknek a múlt hétfői légi katasztrófa helyszínén, az Atlanti-óceánba zuhant Air France-járat eddig megtalált negyvenegy utasának azonosításában magyar szakértő is részt vesz. Az elmúlt két napban három Airbus hajtott végre kényszerleszállást.

MN-összeállítás
2009. 06. 21. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megérzés. Két, Európába tartó repülőre váltott jegyet a múlt hétfőn egy Rio de Janeiróban vakációzó svéd család, nehogy valamennyien meghaljanak, ha a gép lezuhan – írta tegnap a Daily Mail. Fernando Schnabl hároméves kislányával épségben megérkezett Párizsba, a gépük indulása után három órával pedig a felesége és ötéves kisfia az Air France később lezuhant Airbus 330-as gépére szállt fel. Mindig külön utaztak, míg visszatérő rémálmuk valóra vált.


Egyelőre nem bukkantak rá újabb holttestekre a brazil és francia kutatóhajók az Air France-repülőt ért múlt hétfői baleset helyszínén. Az Atlanti-óceán fölött lezuhant Airbus fedélzetén 228-an utaztak – köztük öt magyar –, de eddig csak 41 holttestet dobott fel a víz. Tizenhatot már elszállítottak a brazíliai Fernando de Noronha szigetre, hogy kilétüket megállapíthassák – adta hírül a BBC. Egyelőre nem találják a gép fekete dobozait, de az Air France azt reméli, a megkerült roncsok és a holttestek vizsgálata fényt derít a szerencsétlenség okára – adta hírül a Reuters.
A magyar áldozatok azonosításában hazánk is közreműködik, és egy pilóta szakértő Párizsba küldésével is hozzájárul a katasztrófa körülményeinek tisztázásához. Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szóvivője az MTI-nek elmondta, arról, hogy a magyar szakértő miként segítheti a francia vizsgálóbizottság munkáját, tegnap megkezdődtek az egyeztető tárgyalások. Utazásának időpontja attól függ, mikorra gyűjtik össze és szállítják Franciaországba az Airbus roncsait.
Az ügyben vizsgálódók egy részének feltevése szerint a külső sebességmérő szondák hibája okozta az A330–200-as típusú repülő balesetét, de az Air France egyelőre nincs meggyőződve erről. Pierre-Henri Gourgeon, a légitársaság igazgatója közölte: az elöregedett műszereket folyamatosan cserélik az Airbus gépeken, az A330-asokhoz három nappal a szerencsétlenség előtt érkeztek meg az új szondák. Felváltásukat az Airbus-vállalat rendelte el április 27-én, miután több pilóta zavarokat jelentett az A330-as és A340-es utasszállítók sebességmérőinek működésében. Ezek azonban nem voltak jelentős hibák, és fel sem vetődött, hogy emiatt a repülőgépek ne szálljanak fel – írta tegnap az AP.
A biztonságosnak mondott repülőkről mind több elgondolkodtató hír érkezik. Tegnap kényszerleszállást hajtott végre egy Airbus 320-as Novoszibirszkben, mert a pilótafülke egyik ablaka megrepedt. Az Aeroflot Jakutszkból Moszkvába tartó járatán 122 ember utazott. Egy nappal korábban hasonló manőverre kényszerült a spanyol Iberworld légitársaság Airbus 320-as gépe is a Kanári-szigeteken. Az AP beszámolója szerint a Las Palmasból Oslóba tartó gép, fedélzetén 180 utassal tíz perccel a felszállás után tért vissza a repülőtérre. Az incidens pontos okát nem közölték, de az utasok közül többen robbanásszerű hangot hallottak, majd tüzet láttak az egyik motorból kicsapni. Csaknem ugyanebben az időpontban tűz ütött ki a pilótafülkében az ausztrál Jetstar légitársaság A330-as gépén, amely 203 emberrel a fedélzetén Japánból Ausztrália felé tartott. A Csendes-óceán fölött haladó utasszállítónak Guam sziget nemzetközi repülőterén sikerült landolnia.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.