Huszonkilencre nőtt a múlt héten az Atlanti-óceánba zuhant Air France utasszállító repülő megtalált halottainak száma – adta hírül az AP. A holttesteket a brazíliai Fernando de Noronha szigetre szállítják, ahol DNS-minták segítenek az azonosításban. Egyelőre azonban sok áldozatnak még a nemét sem sikerült megállapítani.
A kutatóhajók rábukkantak az Airbus farokrészére – benne a függőleges stabilizátorral és oldalkormánnyal –, amelynek tanulmányozásától a szakértők fontos adatokat remélnek a tragédia okának megállapításához. William Waldock, a légi balesetek amerikai szakértője az AP-nek elmondta: a képekből arra lehet következtetni, hogy az Airbus már a magasban darabjaira esett. A fekete dobozok helye a gépen igen közel volt a most előkerült elemekhez, így sikerült leszűkíteni azt a kört, amelyre az adatrögzítők után a kutatóknak koncentrálniuk kell.
A baleset körülményeit vizsgáló francia bizottság az áldozatok sérüléseiből is fontos következtetésekre juthat, főként, ha azonosításuk után azt is megállapíthatják, a gép melyik részében utaztak.
Mivel sok jel mutat arra, hogy a balesetben közrejátszhatott a sebességmérő szondák eljegesedése, az Air France úgy döntött, valamennyi tengerentúli utakra induló Airbus A330-as és A340-es repülőjén lecseréli ezeket a műszereket.
A Rio de Janeiróból Párizsba tartó Airbus május 31-én tűnt el viharos időben, fedélzetén 228 emberrel, köztük öt magyarral.
Egy óvodánál, és iskolák mellett áruló afrikai dílert kaptak el + videó
