Az ukrán tulajdonú, de Nagy-Britanniában bejegyzett Donbass konzorcium beváltotta fenyegetését, s lemondott a DAM-ról, mondván: nyugat-európai cégei képesek pótolni a Diósgyőrből kiesett kapacitást. Ágotai József szerint a 230 éves múltra visszatekintő, kilencszáz embert foglalkoztató gyár sorsa végképp megpecsételődött, hiszen az ISD Dunaferr, illetve az ISD Power Kft. gyakorolja a DAM felett jelzálogjogukat, tehát a szakszervezeti elnök azt állítja, hogy a bevétel a Duna-partiakat illeti meg.
Amint június 25-én sikerül megszabadulni az épületektől, sok száz milliós gépektől – folytatta Ágotai –, a felszámolónak nem is marad semmije. A szakszervezeti vezető úgy látja, hiába küzdöttek Miskolc vezetői a kohászatért, a Donbass erősebbnek bizonyult. Mint hangsúlyozta, mintegy 170 alkalmazott már megkapta felmondólevelét, s nyilván a többiek munkahelye sem marad meg, ezt pedig alátámasztja az a tény is, miszerint az állásidőre járó e havi bérüket sem kapták meg. A tulajdonost, valamint az ügyvezetőt sem látni hetek óta a gyárban, következésképpen az sem ismert, vajon a Donbass mit gondol a kialakult helyzetről – holott az utóbbi időben több beruházó jelentkezett, hogy termelési szándékkal Diósgyőrbe jöjjön.
A vagyon értéke körülbelül hat és fél milliárd forint, de Szeles János hengerész tudni véli: a teljes érték legalább huszonötmilliárd, vagy ennél több. A szakember elmondta, hogy a Donbasstól nem vártak semmi jót, de azt elvárták volna, hogy Miskolc városa megoldást találjon a 230 éves üzem megmentésére. Emlékeztetett: Káli Sándor polgármester nagy tekintélynek örvend a kormánypárton belül, s Bajnai Gordon néhány nappal ezelőtti miskolci látogatásán sem tettek semmi érdemlegeset a DAM 2004 Kft.-ért. Miskolc polgármestere állítólag felhívta a kormány tagjainak figyelmét a DAM problémáira, s kérte: addig semmilyen állami támogatásban ne részesítsék a Dunaferrt mint a DAM zálogjogosultját, amíg a tulajdonos illetékesei nem adnak világos választ arra, milyen elképzeléseik vannak a diósgyőri kohászat jövőjét illetően. Káli Sándor már a gondok kezdetekor kijelentette, hogy ez a javaslat nem a Dunaferr ellen szól.
A dolgozók osztják Ágotai János szakszervezeti elnök véleményét, ami előre „legyártott” forgatókönyvről szól, és hogy senki nem foglalkozik azzal, hogy közel ezer ember válik földönfutóvá.
Ilyen Porschét fotózott le 321 km/h-val a traffipax a német autópályán
