A multikkal száll harcba a magyar pláza

Mintegy kétszáz magyar családnak biztosít megélhetést a jövőben az az élményközpont, ami tegnap nyitotta meg kapuit Siófokon. A Beach Plaza az egy évvel ezelőtti első kapavágások után – dacolva a tomboló válsággal – immár a Balaton déli partjának legnagyobb hazai tőkéből épült komplexumaként várja a látogatókat.

2009. 07. 19. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Értékes és követendő példa, ha egy magyar családi vállalkozás a gazdasági válság kellős közepén ekkora teljesítményt nyújt, amihez nem kell más, mint jó üzleti érzék, jó szív és lélek – ezen szavak kíséretében nyitotta meg a Beach Plaza kapuit tegnap Balázs Árpád polgármester Siófokon. A név csalóka, mert bár az épület pláza néven üzemel, de a tizenegyezer négyzetméteres, háromszintes komplexum minden szeglete barátságos, családias hangulatot áraszt. Cseppet sem hivalkodó terek, igényes belső kivitelezés, ahol még érezni a friss festék szagát. A földszinten harminc kereskedelmi és szolgáltató- üzlet, fentebb tágas közösségi terek, játszóház, konferenciaterem, fesztiválokra, koncertekre alkalmas csarnok s több kisebb vendéglátóhely működik.
S vajon honnan a bátorság, ami arra késztet egy húsz éve sikeresen működő siófoki családi vállalkozást, hogy a válság közepén saját tőkéjéből ekkora fába vágja a fejszéjét?
– Amiben először vagyok piacvezető, abban az is maradok – árulta el lapunknak hitvallását Budai István, a plázát megálmodó és üzemeltető Budai Ipari és Kereskedelmi Kft. ügyvezetője. – Korábban is voltak válságok, amelyek éppúgy érintették családi vállalkozásunkat, mint a mostani. Azonban nyertesek mindig vannak, és a siker titka a családi összefogásban, valamint abban rejlik, hogy sosem torpanunk meg, bármilyen nehézséggel találjuk is szemben magunkat. Budai István tehát azt tanácsolja honfitársainak: a legsötétebb időkben is őrizzék meg kitartásukat, és ne veszítsék el az értékeket. Ebben rejlik üzleti sikerének titka immár harminchat esztendeje. – Fontos volt számunkra, hogy senki ne kerüljön utcára, sőt maga az építkezés közel száz embernek adott munkát, nem beszélve a beszállítói körről. Magyar nagyvállalkozóként felelősnek érezzük magunkat valamennyi munkatársunkért, többek között ez adott erőt a folytatáshoz – hangsúlyozta az ügyvezető.
S hogy miben különbözik ez a pláza a multinacionális üzletházaktól? A Beach Plaza nem multiközpont, ugyanis az itt működő kereskedők környékbeliek, és a vendéglátóhelyek között sincs nemzetközi étteremlánc, sokkal inkább a helyi kisvállalkozásoknak adnak teret. Innen ered az épület személyes hangulata is, s abból a tulajdonosi hozzáállásból, miszerint az üzletek értékesítése után sem engedik el a vállalkozók kezét. – Nagyon fontos a személyes kapcsolat a vásárlókkal és a kereskedőkkel. Folyamatosan alakulunk, állandó párbeszédben vagyunk látogatóinkkal, mert ez az élményközpont a már húszéves, építőanyagokat kínáló vállalkozásunk továbbfejlesztése. Budai Istvántól megtudtuk: a beruházás során mindvégig elsődleges szempont volt a környezettudatosság, ami némileg ugyan növelte a költségeket, de a hosszú távú tervek miatt nem spóroltak vele. A beruházás pontos nagyságáról az ügyvezető szemérmesen hallgatott, azonban elárulta, hogy még pályázati pénzt sem igényeltek, mondván, így sokkal szabadabban valósíthatják meg álmaikat. A pláza a családi cég önerejéből épült fel, amihez minimális banki segítséget igényeltek. – Ennek ellenére a bankok ma sem kényeztetnek el bennünket – jegyezte meg Budai István –, eddig ugyanis még azt az összeget sem tudunk lehívni, amit hitelként már megítélt a pénzintézet. Sőt a tőkeerős háttérvállalkozás ellenére sem kapnak további pénzt a fejlődéshez. – Mégis mindenre megtaláljuk a megoldást, például az alsó szinten lévő üzletek nagy részét nem bérbe adjuk, hanem értékesítjük.
Az új siófoki pláza első nagy rendezvénye a július 11–19. között megrendezésre kerülő borfesztivál lesz, amelyen tizenkét hazai csúcsborász mutatja be minőségi borait, szórakoztató kísérőprogramokkal. – A Beach Plaza tégláit a környékbeliek vásárlásai adták össze, ezért nem a gyors haszonszerzés a célunk, sokkal inkább egy olyan, egész évben nyitva tartó élményközpont megvalósítása, ahol a családok és a cégek is megtalálják számításukat a két hónapig tartó balatoni szezonon túl. Teret adunk a különféle közösségteremtő és művészeti eseményeknek, falunapoknak és hagyományteremtő rendezvényeknek is – sorolta a Budai család feje.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.