A szerelem fészke Hello Kittyvel

2009. 07. 18. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Japán a világ legtöbb országához hasonlóan szenved a nemzetközi gazdasági válságtól, ám nem minden szolgáltatási ágazat készít rossz mutatókat. A csak erre az országra jellemző „szerelemszállodák” tíz éve töretlenül népszerűek, a szobák állandóan foglaltak, s ugyanúgy megmenthetik az ember életét, ahogy össze is törhetik a karrierjét.
Válság ide vagy oda, a különleges szállodák tömve vannak, és egyre terjeszkednek. Ez a szolgáltatás egy évben nagyjából négyezermilliárd jenes (30 milliárd eurós) forgalmat bonyolít le, erről a Toyota vagy a Sony csak álmodozhat. Itt nincsenek nagy reklámkampányok, óriáscégek, és hírességek sem invitálják be az érdeklődőt, hiszen a cél a diszkréció. Egy rövid látogatás a szállodában 3000 jen (kb. hatezer forint), hivatalosan ez csendes szundikálásra, pihenésre szolgál. Az éjszakát is itt töltő vendég tízezret (vagy többet) fizet. Pénzéért cserébe a pihenésre vágyó egy kellemes szobát kap, amely épp megfelelő két ember számára.
Ezt hivatalosan soha senki nem ismeri el, de ezek a szállodák szinte kizárólag szexuális célokat szolgálnak, a betérő párok pedig nem minden esetben házasok, vagy legalábbis nem egymással állnak szentesített viszonyban. A kicsiny japán lakásokban sokszor nem lehet megoldani, hogy kettesben legyenek a szerelmesek, a piac pedig megteremtette a megoldást. A japán tervezők fantáziája nem ismer határokat. A nálunk főként kislányoknak vásárolt Hello Kitty! márka odakint felnőtteknek, sőt öregeknek is gyárt ruhákat, Oszakában pedig szerelmi fészket is rendeztek be a bájos macskafigura képével. Kitty esetenként bőrruhát kap, korbácsot tesznek a kezébe, még jobban fellelkesítve az erre fogékony közönséget.
A szobában általában van DVD-lejátszó, játékkonzol, bőrgarnitúra, ágyba hozzák az ételt-italt és egyebet, amelyet a vendég kér. Emberrel szinte soha nem találkozik az, aki betér, így biztosítva a maximális diszkréciót. Egyes szállodákon még ablak sincs, nehogy valaki belásson, van, ahol több bejáraton lehet belépni és távozni. A híres embereket azonban a japán sajtó is megtalálja. Jamamoto Mona, egy helyi tévébemondó is lebukott, amikor egy híres baseball-játékossal, Nioka Tomohiróval látták belépni egy szerelemhotel ajtaján 2008-ban. Jamamoto szerint nem történt semmi közte és a házas, de akkor rendkívül ittas Nioka között a hotelben, ahová egyébként a tokiói Sindzsuku Ni-csoméből, a város ismert melegnegyedéből érkezett a pár. Jamamotónak nemigen hittek, mivel nem sokkal korábban viszonya volt egy szintén házas politikussal, ezért munkaadója, a TBS elbocsátotta. Ez a szerelemszállós botrány mindkét szereplő számára katasztrófával ért fel, a tévést ismét kirúgták, Niokának pedig csapata, a Jomiuri Giants mondott búcsút.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.