origo.hu
Egymilliárd forintot, a bevallott összeg tízszeresét költhették el Magyar Péterék tavasszal
Kétszáz üzlet a cél. Forgalmát és boltjai számát tekintve a Tesco Globál Áruházak Zrt. a magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem piacvezető multivállalata, kilencvenkét hipermarketet működtet az országban. A Tesco forgalma tavaly 602 milliárd forint, tavalyelőtt 554,9 milliárd forint volt. A Magosz szociális boltjai egy kerületi kezdeményezésből nőtték ki magukat országos hálózattá néhány hónap alatt. Jelenleg Budapesten és Pest megyében 21, vidéken 9 szociális bolt működik, a hálózatot 200 tagúra bővítené a Magosz. Az üzletek lényege, hogy a boltokba meghatározott termelői kör szállítja friss áruit, maximált áron, amelynél többért a gazda nem adhatja át a termékét.
Próbavásárlást végeztünk az ország legnagyobb multinacionális kereskedelmi vállalata, a Tesco Fogarasi úti áruházában, illetve a néhány sarokkal arrébb működő sarki közértben, amely néhány hónapja a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Országos Szövetsége (Magosz) által életre hívott szociálisbolt-hálózat tagja. Arra voltunk kíváncsiak, valóban jobban jár-e a magyar vásárló, ha az olcsóságáról, ám javarészt import beszerzéseiről elhíresült multinál rakja tele élelmiszerkosarát, vagy pedig ellátogat valamelyik szociális boltba, ahol garantáltan hazai terméket kap a pénzéért, ráadásul alig pár forinttal drágábban a termelői árnál.
A Fogarasi úti szociális boltban tegnap délelőtt hosszú sorokban várakoztak a vásárlók, jellemzően kisnyugdíjasok, ám az eladó szerint gyakran járnak ide családosok és fiatalok is, valamennyien a garantált minőségű és olcsó magyar árura áhítoznak. Szünet nélkül mérik itt a meggyet, cseresznyét és más, idényjellegű gyümölcsöket, de szépen fogy a paprika, a paradicsom, a burgonya és a bolt előtt hűtőkocsiból, literenként 180 forintért kínált etyeki termelői tej is.
– Én már nem is járok a piacra, mert itt olcsóbb és szebb az áru, ráadásul biztos lehetek benne, hogy hazai földben termett – jegyezte meg egy nyugdíjas kifelé menet, mire az eladó hozzátette: hétvége előtt valósággal megrohamozzák a boltját, akad köztük olyan is, aki Budáról utazik át, kifejezetten a magyar áruk kedvéért.
A zöldség- és gyümölcspolcokon minden áru friss és hibátlan, az árak pedig nem egy esetben jóval barátságosabbak, mint a néhány sarokkal arrébb üzemelő Tesco áruházban. Még azon termékek is olcsóbbak a szociális boltban, amiket magyar beszállítók friss árujaként kínálnak a multinacionális bevásárlóközpontban. Így például a szociális boltban a paradicsom kilója 298, míg a Tesco magyar paradicsoma 399 forint. Az idared alma kilóját az előbbiben 220 forintért mérik, ugyanez a multiáruházban 299 forintba kerül.
A bevásárlókörúton egyértelműen kiderült: a szociális boltokban a Tescónál olcsóbban kapható a liszt, a méz, a tojás, az újburgonya, a házi tészta, a savanyúság, a fokhagyma és a vöröshagyma is, ahogy az ásványvíz és más hazai portékák is.
Egymilliárd forintot, a bevallott összeg tízszeresét költhették el Magyar Péterék tavasszal
„Elbuktál” – Vogel Evelin üzent Magyar Péternek
Ezt a 3 gyümölcsöt egyed, ha rossz alvó vagy
Tordai toporzékol, pedig csak be kellene tartani a jogszabályokat + videó
Biztosan nem gondoltad volna: ez történik a testeddel, ha szalonnát eszel
„A románok vannak hatalmon”: elszabadult, majd fenyegetőzni kezdett egy román férfi Temesváron
Szájer József elárulta, miért vonult vissza a politikából
Miért kell szoba-hőmérsékletű tojást használni? Szemmel látható lesz a különbség sütéskor
Milák Kristóf párizsi riválisa meglepő dolgot mondott kettejük döntőjéről
Egy demens vénember jól szórakozik
Hazudozol, Petike?
Olyan tél jön, amit talán soha nem felejtünk
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.