Ami egy szakmai közösség szűk körű gyászszertartásának indult, arról egész Budapest tudomást szerzett, amikor a természetüknél fogva zajos repülőgépek – a honvédség egy Gripenje és egy MiG–29-ese –a ceremónia csúcspontján áthúzott a főváros sűrűn lakott részén fekvő Nemzeti Sírkert felett. A megfelelő időzítés érdekében a gépek mintegy negyedórát várakoztak a főváros déli része felett a Molnár-sziget körül. Majd föld közeli magasságban – 250 méteren a terep felett – repültek rá a temetőre. Az első áthúzást egy teljes forduló, majd egy második áthúzás követte, ezt követően a „vegyes géppár” dél felé tartva elhagyta Budapest légterét.
A főváros feletti rendkívüli repülés – amelyhez hasonlóra csak augusztus 20-án, a Hősök terén rendezett tisztavatáskor van példa – hatalmas ijedtséget váltott ki a lakosság körében, és számtalan panaszkodó telefont kaptak a különböző hatóságok. Értesüléseink szerint azonban a műveletet a repülési szabályokkal teljes összhangban, előzetes engedélyek birtokában hajtották végre a pilóták. A vadászgépek személyzete repülését összehangolták a Ferihegyi légikikötő forgalmával is. A légügyi hatóság mindazonáltal vizsgálatot rendelt el.
A Honvédelmi Minisztérium belső kommunikációs zavar miatt nem tudott részletekkel szolgálni, közleményükben kezdetben „előre tervezett feladatról” beszéltek, a temetés említése nélkül.
A néhány évvel ezelőtt nyugállományba vonult Németh Gábor alezredes június 13-án hunyt el váratlanul, 47 éves korában. A magyar vadászrepülő körökben nagy megbecsülésnek örvendő tiszt vezette a kecskeméti második, azaz Dongó repülőszázadot, miután azt 1993-ban átképezték, illetve átfegyverezték MiG–29-es típusra. Az akkor új repülőgéptípust először ő mutatta be a hazai nagyközönségnek az 1994-es budaörsi repülőnapon, majd évekig ő volt a típus bemutatópilótája.
Ideje felkészülni, kezdődik a parlagfűszezon
