Elesett Budapest nyugati kapuja

A Kelenföldi pályaudvar, a leendő vasút–metró–autópálya csomópont stratégiai fontosságú része az az M1–M7-es autópálya melletti önkormányzati telek, amelyet a Futó Péter érdekeltségébe tartozó Portfolio Kft. különös körülmények között „magáévá tett” – a szocialista–liberális újbudai önkormányzati vezetés díszkísérete mellett.

2009. 07. 13. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a XI. kerületi önkormányzat nem hozott érvényes határozatot arról, hogy értékesíti a XI. kerület Budaörsi út 2824/2 helyrajzi számú ingatlant a Portfolio Real Estate Hungary Ingatlanfejlesztési Kft. részére, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) elnökeként is ismert Futó Péter érdekeltségébe tartozó cég a független értékbecslők által 600 millió forintos értékűre taksált telekért 200 millió forintot ajánlott, majd át is utalt az önkormányzatnak. A földhivatal – valamilyen nehezen magyarázható okból – bejegyezte a cég tulajdonjogát. A kerületi önkormányzat pedig, bár a törvény 30 napot biztosított számára, hogy fellebbezzen a jogtalan bejegyzés ellen – valamilyen ugyancsak nehezen magyarázható okból – csupán a 31. napon fellebbezett. Az eredmény az lett, hogy a nevezett telek a nyilvántartás szerint a Futó Péter érdekeltségébe tartozó cégé lett. Az önkormányzat most választhat, hogy perel, vagy elfogadja a Portfolio peren kívül kínált 250 millió forintos ajánlatát. A kérdéssel foglalkozó vagyongazdálkodási bizottság elnöke, Lakos Imre szabad demokrata politikus – valamilyen nehezen magyarázható okból – épp ezt javasolta a bizottságnak.
Ha ez megtörténik, a földhivatali és önkormányzati hibából elbirtokolt terület végleg és jogszerűen a Futó Péter érdekeltségébe tartozó cégé lesz, mélyen a valódi piaci értéke alatt.
A – most már vitatott tulajdonjogú – telek a főváros egyik legértékesebb pontja. A Kelenföldi pályaudvaron és közvetlen környékén úgynevezett intermodális közlekedési csomópont építését tervezi a város. Valóban egyedülálló adottságú a helyszín, hiszen itt fut össze Nyugat-Európa és a Dunántúl, valamint a fővárosi agglomeráció teljes vasúti és közúti személyforgalma, amely – ha majd elkészül – a 4-es metróval, valamint autóbusszal és villamossal haladhat tovább. Ezt a csomópontot egy hatalmas iroda- és üzletközponttal fedné le és kötné össze az a terv, amely többek közt a Futó Péter Futureal cégcsoportjának honlapján is megtekinthető. A komplexum összeköttetést teremt a pályaudvar két oldala, vagyis az Etele tér és az autópálya között. Eszerint az M7-es belépő pontján toronyházak fogadják majd az érkezőket: épp ezeknek a leendő, akár 150 méter magas üvegpalotáknak a helyét kívánja most nehezen védhető jogi konstrukcióban átjátszani a Lakos Imre irányítású szociálliberális kerületi vezetés a Portfolio Kft.-nek.

Vasúti munkacsoport a Fideszben. Fónagy János vezeti az ellenzéki pártnak a vasút helyzetével és jövőjével foglalkozó munkacsoportját. A szakpolitikus feladata az előkészítő munkák elvégzése, valamint megbeszélések, egyeztetések lefolytatása a vasúti közlekedés megújítása, illetve a nemzeti vasúttársaság újjáépítése ügyében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.