Fiatalok a halál árnyékában

Csak idén az első öt hónapban közel hatszáz közúti balesetet okoztak motorkerékpárosok a rendőrség nem hivatalos adatai szerint. A nyilvántartások arra nem térnek ki, hogy hány ütközésben vettek részt kétkerekű járművek, azt viszont közölték, hogy január elsejétől múlt hónap végéig 35 motoros vesztette életét az utakon.

Vona Adrienn
2009. 07. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A téli hónapokban kevesebb a motoros balesetek száma, átlagban havi 11-12 ilyen esemény történik, ez a szám május és szeptember között már 200 felett van. A legtöbb szerencsétlenség a hétvégéken történik. A rendőrségi adatok szerint az ezredforduló óta mind a személysérüléses motorkerékpáros balesetek számában, mind a közúti tragédiák alakulásában kedvezőtlen tendencia érvényesül.
A fiatalok a jelenlegi szabályok szerint akár már 18 éves koruktól felülhetnek a legnagyobb teljesítményű járgányokra, amelyek végsebessége elérheti a 280 km/h-t is. A nagymotorok legtöbbje 100-150 lóerős, súlyuk 150-200 kilogramm körüli, és típustól függően 3-5 másodperc alatt vannak 100-on. A legtöbb motoros szerint a sportgépek olyan teljesítményre képesek, amit a közutakon nem lehet kihasználni, ezért a száguldozni vágyóknak a városi utak helyett inkább a versenypályán kellene bizonyítaniuk. Sok oktató gondolja úgy, hogy a jogosítványszerzés és a motorosképzés minőségi szintjét emelni kellene.

Bővebben az 5. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.