A kormány célja a maradék MÁV-vagyon értékesítése és a közszolgáltatás szűkítése – jelentette ki Fónagy János lapunk szombati cikke alapján, amely szerint a holnapi kormányülésen kerül napirendre a vasúttársaság teljes átszervezéséről, leánycégeinek, ingatlanjainak áruba bocsátásáról szóló tervezet. Információink szerint a MÁV Zrt. feladatainak egy részét a MÁV Vagyonhasznosító Zrt. venné át, az államvasutakból kiválással jönne létre a MÁV Pályavasút-működtető Zrt., amelytől elvonnák a pályavasúti működéshez közvetlenül nem kapcsolódó ingatlanokat. A Fidesz szakpolitikusa úgy vélte: ez nem jelent mást, mint hogy a pályavasút csak a vasúti törvény által meghatározott állami tulajdonban lévő hálózatot üzemeltetné, a többit pedig integrált szolgáltatótársaságoknak adnák át, amelyek gazdaságossági elven működnének.
– Rendkívül cinikus, hogy a MÁV vagyonának eladásából akarják fedezni azt a jelenlegi hiteltartozást, amely úgy keletkezett, hogy 2003 és 2006 között a kormány a vasúti személyszállítás közszolgáltatási költségtérítését csak részben fizette meg, s ezzel hitelfelvételre szorította rá a MÁV-ot. A tartozás ma 120 milliárd forint – hangsúlyozta Fónagy, aki szerint az év végére legalább 80 milliárdos vesztesége lesz a MÁV-nak. A politikus úgy látja, az elképzelések hátterében az értékes ingatlanok klientúrának való kijátszása van.
Súlyos rákot okozhat a rostszegény étrend
