Furcsa kommunikációs pályázatok

Elképesztő visszásságok jellemzik az uniós forrásokból létrehozott beruházások népszerűsítésének kommunikációs pályázatait a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnél. Az európai parlamenti választásokkal egybeeső kampányt ismét egy olyan cég nyerte, amely már korábban is százmillió forintos nagyságrendű megbízást kapott.

2009. 07. 19. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több sebből is vérzik a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) 1,1 milliárd forintos összértékű kommunikációs pályázata, amelyet még a hazai válságkezelés és az uniós pénzek felhasználásának népszerűsítésére írtak ki. Az európai parlamenti választások előtti hetekre időzített kampány kapcsán egyrészt ismeretlen okból gyorsított meghívásos közbeszerzés mellett döntött az ügynökség, de a jelentkezők számával is problémák akadtak. Az uniós beruházások kommunikációján korábban már többször is befutó Mindshare médiaügynökség mellett ugyanis mindössze két pályázó akadt. Az egyik a Media Insight volt, amely a Mindshare-rel együtt a GroupM csoport tagja, vagyis testvércég, ezért megfejthetetlen, milyen okból szándékozták egymás elől elhalászni ugyanazt a megrendelést. A másik jelentkező a Media Planning Group (MPG) volt, amely utóbb kénytelen volt megtámadni az eredményt, mivel a nyertes végül nem azt a feladatot valósította meg, mint amire a pályázat során ígéretet tett.
A közbeszerzés további érdekessége, hogy a valójában kedvezőbb ajánlattal rendelkező, vagyis gyakorlatilag a saját cégcsoportjának másik tagja alá ígérő Media Insight ajánlatát az utolsó percben eredménytelennek nyilvánították, „mivel a dokumentációja nem volt teljes”. Így maradhatott ismét egyedül a porondon az a Mindshare, amely korábban már az uniós vidékfejlesztési pénzek reklámozásánál is nyerő pozícióban volt. A brüsszeli agrártámogatások médiamegjelenítésére és reklámozására tavaly meghirdetett, kétmilliárd forint értékű közbeszerzésen a Mindshare egy másik céggel közösen úgy nyert, hogy nem volt más érvényes ajánlattevő. Az eset kiverte a biztosítékot a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségénél: tiltakozásukban hangsúlyozták, hogy „Magyarország vezető ügynökségei azért maradtak távol a pályázattól, mert a szűrőfeltételeknek nem tudtak megfelelni”.
A szövetség a tavalyi eset után egy részletes közbeszerzési ajánlást készített, amelyben javaslatot tettek a korrekt és átlátható pályáztatási feltételrendszerre. A helyzet azonban láthatólag nem javult. Ezt mutatja, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság a mostani, 1,1 milliárdos pályázattal kapcsolatban két-, illetve másfél millió forintra büntette az NFÜ-t, illetve a Mindshare-t, helyt adva a hoppon maradt MPG panaszának. A Figyelő információi szerint az NFÜ-kampány médiaügyeiben egy olyan tanácsadó – Vincze Tibor – is részt vett, akinek cége, a Spiritcom a környezetvédelmi tárca pályázatán ajánlattevőként jelent meg. Vincze így az egyik állami tendernél bírálóként, a másiknál pedig pályázóként szerepel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.