Úgy látszik, a távközlési társaságnál megszerzett tudás sokat nyom a latban az állami vezetők kiválasztásakor, ugyanis a PSZÁF elnökének tegnap megválasztott Farkas Ádám (képünkön) is kötődött a céghez. Igaz, ő éppen a Telekom gazdálkodásának vizsgálatára hivatott auditbizottságot vezette annak idején, de már a botrány kirobbanása után. Bár ebbéli tevékenységében is találni legalábbis gyanús elemeket, az ellenzék mégsem ezért, hanem vélelmezett politikai elfogultsága miatt szavazott nemmel a kinevezésére. Némi okkal, Farkas ugyanis egyáltalán nem tagadta, hogy Bajnai Gordon miniszterelnökkel több területen is együttműködött az elmúlt években. A 2005 végén privatizált Budapest Airport Zrt. igazgatótanácsában együtt dolgoztak mint a magyar államot képviselő küldöttek.
Hogy az új PSZÁF-vezérnek mi lesz a dolga, az egyelőre még nem világos, annál inkább valószínűsíthető, hogy milyen szerepet szánnak Pásztory Tamásnak: a vasút egyes vagyonelemei értékesítésének elősegítését. Információink szerint a kormányzat tárgyalásokat kezdeményezett lehetséges befektetőkkel a MÁV Trakció Zrt. és a MÁV Gépészet Zrt. eladásáról. Úgy tudjuk, a tárgyalások az osztrák ÖBB és a német DB képviselőivel kezdődtek meg, s emiatt a szakszervezetek a sztrájktól sem riadnának vissza. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete felszólította a kormányt, hogy álljon el a vasút további megosztását, privatizációját célzó terveitől.
Bővebben a 14. oldalon
Veszélyes lehet az Auchan szalámija, ha ilyet vásárolt, ne fogyassza el!
