Hiába hozta létre a Fővárosi Közgyűlés két évtized után az első többpárti vizsgálóbizottságot, a testület tegnap az MSZP és az SZDSZ képviselőinek kivonulása miatt nem kezdhette meg érdemi munkáját. A nagyberuházások visszásságainak áttekintésére egyébként szabad demokrata átszavazásokkal megalakult paritásos – azonos koalíciós és ellenzéki részvételi arányú – bizottság elfogadta ügyrendjét, egyikük hiányzása miatt azonban a koalíciós képviselők attól tartottak, hogy az ellenzék már az elején konkrét ügyeket vet fel.
Andó Sándor (MSZP) azt kifogásolta, hogy a közgyűlési gyakorlatnak megfelelően a bizottság tagjai több helyszíni kiosztású anyagot kaptak, és szerinte azok „minőségével” is baj van. Ezek szerint a testület a kiemelt, illetve a tízmilliárd forintot meghaladó értékű beruházásokkal foglalkozna érdemi határidő- vagy jelentős költségtúllépés esetén. – A Margit híd tatarozását a budapestiek sem értik, hogy miképpen nőtt a költségvetése néhány hét alatt 13-ról 30 milliárdra – hangsúlyozta Bagdy Gábor, a bizottság KDNP-s elnöke. Idesorolta a 4-es metrót is, amely eredetileg alig 170 milliárd forintba került volna, és szerinte már biztos, hogy a végösszeg elérheti a 600 milliárdot, a befejezés pedig éveket késik. Vizsgálnák a csepeli gerincút és a Kossuth téri mélygarázs ügyét is, s felvetődött a csepeli szennyvíztisztító és az útfelújítások botránya. Egyelőre azonban még a következő ülés időpontja sem ismert.
Hídötletek. Működőképes gondolat a Margit híd felújításának idejére létesítendő ideiglenes pontonhíd – közölte tegnap Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője a városvezetés legújabb ötletére reagálva. Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes korábbi felvetése az átkelő lezárása miatt várható közlekedési káoszt előzné meg. Tarlós attól tart, ez a megoldás tovább növelné a megduplázott költségkeretet. – Naponta legalább húszmillió forintba kerülne egy pontonhíd a Dunán – közölte tegnap a Honvédelmi Minisztérium.
Nagy Márton alaposan helyretette a rémhíreket és hazugságokat terjesztő Magyar Pétert