Koalíciós kivonulás

2009. 07. 12. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hiába hozta létre a Fővárosi Közgyűlés két évtized után az első többpárti vizsgálóbizottságot, a testület tegnap az MSZP és az SZDSZ képviselőinek kivonulása miatt nem kezdhette meg érdemi munkáját. A nagyberuházások visszásságainak áttekintésére egyébként szabad demokrata átszavazásokkal megalakult paritásos – azonos koalíciós és ellenzéki részvételi arányú – bizottság elfogadta ügyrendjét, egyikük hiányzása miatt azonban a koalíciós képviselők attól tartottak, hogy az ellenzék már az elején konkrét ügyeket vet fel.
Andó Sándor (MSZP) azt kifogásolta, hogy a közgyűlési gyakorlatnak megfelelően a bizottság tagjai több helyszíni kiosztású anyagot kaptak, és szerinte azok „minőségével” is baj van. Ezek szerint a testület a kiemelt, illetve a tízmilliárd forintot meghaladó értékű beruházásokkal foglalkozna érdemi határidő- vagy jelentős költségtúllépés esetén. – A Margit híd tatarozását a budapestiek sem értik, hogy miképpen nőtt a költségvetése néhány hét alatt 13-ról 30 milliárdra – hangsúlyozta Bagdy Gábor, a bizottság KDNP-s elnöke. Idesorolta a 4-es metrót is, amely eredetileg alig 170 milliárd forintba került volna, és szerinte már biztos, hogy a végösszeg elérheti a 600 milliárdot, a befejezés pedig éveket késik. Vizsgálnák a csepeli gerincút és a Kossuth téri mélygarázs ügyét is, s felvetődött a csepeli szennyvíztisztító és az útfelújítások botránya. Egyelőre azonban még a következő ülés időpontja sem ismert.

Hídötletek. Működőképes gondolat a Margit híd felújításának idejére létesítendő ideiglenes pontonhíd – közölte tegnap Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője a városvezetés legújabb ötletére reagálva. Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes korábbi felvetése az átkelő lezárása miatt várható közlekedési káoszt előzné meg. Tarlós attól tart, ez a megoldás tovább növelné a megduplázott költségkeretet. – Naponta legalább húszmillió forintba kerülne egy pontonhíd a Dunán – közölte tegnap a Honvédelmi Minisztérium.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.