Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója lapunknak elmondta: a város vezetői arra kérték a vezérigazgatót, hogy a közlekedési társaság felügyelőbizottsága előtt tisztázza az őt ért vádakat.
Az Index többször is beszámolt arról, hogy Kocsis a Magyar Villamos Műveknél (MVM) betöltött vezetői pozíciója idején offshore cégekkel több mint tízmilliárd forint értékű kétes ingatlanügyleteket kötött az állami cég, amelynek igazgatósága áprilisban büntetőfeljelentést is tett emiatt.
A BKV jelenlegi vezetője erre kijelentette: „Sem nekem, sem a feleségemnek nincs semmilyen offshore cége, és jogi úton kérem ennek tisztázását.” Steiner Pál, az MSZP fővárosi frakcióvezetője nem tartotta kizártnak, hogy rövidesen vezetőváltás lehet a BKV-nál. A politikus lapunknak ezt már úgy finomította, hogy ez akkor igaz, „amennyiben bebizonyosodik” a gyanú. – Ha a vezérigazgató kijelenti, hogy nem igazak a sajtóhírek, akkor azt én elhiszem – fűzte hozzá.
Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes pénteken párttársainak címzett levelében azt írta, Kocsisnak a Magyar Villamos Művek vezérigazgatójaként végzett „különös tranzakciói” és offshore ingatlanügyei miatt a BKV Zrt.-re is rávetülhet a gyanú árnyéka.
Ehhez képest tegnap a BKV közleménye szerint Hagyó és Kocsis múlt pénteki találkozóján kiderült: „viszonyuk kiegyensúlyozott, a főpolgármester-helyettes megerősítette, hogy szakmailag elégedett a vezérigazgatóval, aki továbbra is a bizalmát élvezi.” A fentieket megkérdőjelezi, hogy Hagyó Miklós az elmúlt hónapokban többször is jelezte, nem ért egyet a BKV jelenlegi vezetésével.
Kapkodás. Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester és koalíciós társai a négyes metró egyelőre nem is épülő, második szakaszán tervezett állomások rovására már a harmadik szakaszt tervezik – ez a lényege a legújabb elképzelésnek. A város vezetői tegnap arról tárgyaltak, hogy a metró jövőbeni építésénél ideiglenesen elhagynák a Bosnyák térig tervezett szakasz Dózsa György úti és Rónai utcai állomását, az így megspórolt pénzen pedig a Budaörsi úti virágpiacig hosszabbítanák meg a vonalat. Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint mindez olyan, mintha a Holdon lévő lakótelepek felújításának költségvetését terveznék. – A metró első szakaszáról sem döntött még az EU, a másodikra pedig nemcsak pénz, de pályázat sincs. A harmadik szakasz valójában azt jelenti, hogy a semmiből építenék tovább a semmit – fűzte hozzá. Az ellenzéki politikus megjegyezte, ugyanolyan kapkodás zajlik, mint a Margit híd felújítása körül, például a néhány éve elvetett ideiglenes pontonhíd ötleténél. – A szakma szerint olyan horribilis összeget emésztene fel a forgalom ilyen típusú elvezetése, amelyre szintén nincs fedezet – mondta.
Baloldali celebek neve is előkerülhet Lakatos Márk szexuális botrányával kapcsolatban - videó