
origo.hu
Tanulás kamaszoknak: 5 zseniális trükk, amitől maguktól fognak leülni tanulni
Ünnepi tisztavatás. Ünnepélyes körülmények között avattak fel 210 most végzett vasúti tisztet az 59. vasutasnap tegnapi rendezvényén a Magyar Vasúttörténeti Parkban. A végzős hallgatók fogadalmat tettek, a kiváló eredménnyel végzett tisztek jutalomban részesültek. A vasutasnap rendezvényei ma is folytatódnak. Budapesten a Hűvösvölgyi nagyréten családi játszóház, ugrálóvár és a gyermekvasút várja az érdeklődőket. Vidéken is számítanak a vasútbarátokra, többek közt Szolnokon, Szegeden és Szombathelyen lesznek szabadtéri rendezvények.
Türelmi időt kért a közlekedési kormányzat számára Hónig Péter miniszter az újságíróktól az 59. vasutasnap rendezvényén, mondván, korai lenne a cég átalakításával kapcsolatban konkrétumokról beszélni. Mindenkit biztosított arról, hogy az átszervezéssel nem keletkezik zavar a MÁV működésében. Reményét hangoztatta, hogy hamarosan sikerül olyan elképzelést kialakítani, amellyel az érintettek egyetértenek. A fenti szép szavakkal ellentétben a lapunk birtokába került dokumentumból kiderül, hogy a miniszter mint a MÁV Zrt. tulajdonosi joggyakorlója egészen konkrét feladatokat határozott meg az államvasút vezetésének. Ezek között első helyen szerepel, hogy a pályavasúti és a személyszállítási tevékenység önálló cégekbe szervezése érdekében a menedzsment készítse elő a szükséges jogi, munkajogi, pénzügyi intézkedéseket. Kiemelt feladat megállapodás létrehozása a nemzeti vagyonkezelővel azért, hogy a pályavasút működéséhez nem szükséges ingatlanokat át lehessen neki adni. Át kell dolgozni a MÁV idei üzleti tervét a szervezeti átalakítás figyelembe vételével. Ezzel egy időben felül kell vizsgálni a beruházásokat, s amelyeket lehet, le kell állítani. A miniszter arra szólította fel néhány napja a vasutas szakembereket, hogy menetrendre és vonalakra lebontott kínálatcsökkentési és hálózatszűkítési javaslatokat dolgozzanak ki, és mutassák be, hogy ezek a lépések mennyivel csökkentik az állami költségtérítés igényét.
Lapunk hozta nyilvánosságra a közelmúltban azt a kormányzati döntés-előkészítő anyagot, amelyben önálló pályavasutat, leánycégek áruba bocsátását, az ingatlanvagyon elvonását javasolták a készítők, s mindezt legfeljebb egy év alatt. A dokumentum kormánybiztos megbízását javasolta, akit azóta már ki is neveztek: Antali Károly, Hónig Péter közvetlen munkatársa lett a kiválasztott. A szakmai elemzés végkövetkeztetése az volt, hogy az átalakítás valódi terhét a MÁV-Trakció Zrt., valamint a MÁV-Gépészet Zrt. eladásából lehet fedezni. A kormányzati szakértők 77 milliárd forintra taksálták a két cég együttes értékét. A Fidesz felszólította a kormányt, hogy ne verje szét a vasutat, ne folytassa a privatizációt.
Tanulás kamaszoknak: 5 zseniális trükk, amitől maguktól fognak leülni tanulni
Szeretetcunami és fanyalgás – így reagáltak a szurkolók Rossi szerződéshosszabbítására
Berki Mazsi: Zoli teremti meg az anyagi biztonságot
Döntöttek Urusla von der Leyenék: bíróság elé viszik Magyarországot – most éppen ezért
Patikában is írhatnak fel ezentúl vényköteles gyógyszert
A Tisza Párt és Ukrajna együttműködik a magyar szuverenitás ellen + videó
Trump ismét beszélt Zelenszkijjel
Pep Guardiola is elmondta a véleményét Xabi Alonso távozásáról
Bayer Zsolt: Vadászjelenetek Alsó-Alvilágból
A szemünk láttára tepertek le valakit a TEK-esek az Astoriánál
Robert C. Castel: Bármilyen támadás óriási presztízsveszteség lenne Moszkvának + videó
A Győr a szakadék szélére taszította a Fehérvárt
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.