origo.hu
Botrányos viselkedése miatt több mint 14 millióra büntették Gyurcsányt
Ünnepi tisztavatás. Ünnepélyes körülmények között avattak fel 210 most végzett vasúti tisztet az 59. vasutasnap tegnapi rendezvényén a Magyar Vasúttörténeti Parkban. A végzős hallgatók fogadalmat tettek, a kiváló eredménnyel végzett tisztek jutalomban részesültek. A vasutasnap rendezvényei ma is folytatódnak. Budapesten a Hűvösvölgyi nagyréten családi játszóház, ugrálóvár és a gyermekvasút várja az érdeklődőket. Vidéken is számítanak a vasútbarátokra, többek közt Szolnokon, Szegeden és Szombathelyen lesznek szabadtéri rendezvények.
Türelmi időt kért a közlekedési kormányzat számára Hónig Péter miniszter az újságíróktól az 59. vasutasnap rendezvényén, mondván, korai lenne a cég átalakításával kapcsolatban konkrétumokról beszélni. Mindenkit biztosított arról, hogy az átszervezéssel nem keletkezik zavar a MÁV működésében. Reményét hangoztatta, hogy hamarosan sikerül olyan elképzelést kialakítani, amellyel az érintettek egyetértenek. A fenti szép szavakkal ellentétben a lapunk birtokába került dokumentumból kiderül, hogy a miniszter mint a MÁV Zrt. tulajdonosi joggyakorlója egészen konkrét feladatokat határozott meg az államvasút vezetésének. Ezek között első helyen szerepel, hogy a pályavasúti és a személyszállítási tevékenység önálló cégekbe szervezése érdekében a menedzsment készítse elő a szükséges jogi, munkajogi, pénzügyi intézkedéseket. Kiemelt feladat megállapodás létrehozása a nemzeti vagyonkezelővel azért, hogy a pályavasút működéséhez nem szükséges ingatlanokat át lehessen neki adni. Át kell dolgozni a MÁV idei üzleti tervét a szervezeti átalakítás figyelembe vételével. Ezzel egy időben felül kell vizsgálni a beruházásokat, s amelyeket lehet, le kell állítani. A miniszter arra szólította fel néhány napja a vasutas szakembereket, hogy menetrendre és vonalakra lebontott kínálatcsökkentési és hálózatszűkítési javaslatokat dolgozzanak ki, és mutassák be, hogy ezek a lépések mennyivel csökkentik az állami költségtérítés igényét.
Lapunk hozta nyilvánosságra a közelmúltban azt a kormányzati döntés-előkészítő anyagot, amelyben önálló pályavasutat, leánycégek áruba bocsátását, az ingatlanvagyon elvonását javasolták a készítők, s mindezt legfeljebb egy év alatt. A dokumentum kormánybiztos megbízását javasolta, akit azóta már ki is neveztek: Antali Károly, Hónig Péter közvetlen munkatársa lett a kiválasztott. A szakmai elemzés végkövetkeztetése az volt, hogy az átalakítás valódi terhét a MÁV-Trakció Zrt., valamint a MÁV-Gépészet Zrt. eladásából lehet fedezni. A kormányzati szakértők 77 milliárd forintra taksálták a két cég együttes értékét. A Fidesz felszólította a kormányt, hogy ne verje szét a vasutat, ne folytassa a privatizációt.
Botrányos viselkedése miatt több mint 14 millióra büntették Gyurcsányt
Gigafizetést ajánlott Gulácsi Péternek az Inter, de csak most landolt Milánóban
„Menjek sétálni, mert ő könnyítene magán” – kínos felvétel került elő a Házasság első látásra műsorából
Putyin döntött: nincs kegyelem az ukránoknak, megvan Moszkva terve a megtorlásra
Különleges energiaitalt dobott piacra a HELL, amit kifejezetten az ünnepekre álmodtak meg
Itt a megerősítés: emberkereskedelem bűntettének gyanújával zajlik a nyomozás Lakatos Márk botránya ügyében
Olyan tél jön, amit talán soha nem felejtünk
Dárdai Pál váratlanul lelépett - ez az oka
Tragikus hirtelenséggel meghalt a magyar válogatott sportoló
Fontos bejelentést tett a Liverpool edzője a Real Madrid elleni meccsre
A románok kiakadtak a Hunyadi-sorozaton, történész tette helyre őket
„Elbuktál” – Vogel Evelin üzent Magyar Péternek
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.