Mehet a támogatás a közlekedésbe
Az Európai Bizottság tegnap jóváhagyta a magyarországi hatóságok által bejelentett, a vasúti, közúti és belvízi közlekedési ágazat fejlesztését elősegítő állami támogatást. Az átfogó célkitűzés a közlekedés „intermodalitásának”, az infrastruktúra bővítésének, korszerűsítésének a javítása Magyarországon. A tervek szerint a támogatási rendszer ezen túlmenően egyes belvízi közlekedési infrastruktúrákra is kiterjed majd. (L. I.)
Nincs kezes a pályázatokhoz
A vállalkozások finanszírozási lehetőségeinek szűkülése miatt 25 százalékról 40 százalékra nőtt az elutasított pályázati kezességigények aránya 2009 első fél évében az előző év azonos időszakához képest – közölte a Start Tőkegarancia Zrt. A beérkező pályázati kezességigények száma ugyanakkor közel 30 százalékos emelkedést mutat. A válság jelentősen szűkítette a magyar vállalkozások finanszírozási lehetőségeit, sokan szembesültek likviditási problémákkal. (MTI)
Kevésbé fogynak az új autók
Több mint 50 százalékkal csökkent az új személygépkocsik eladása az első fél évben Magyarországon – írja a Világgazdaság. A forgalomba helyezési adatok alapján míg a tavalyi első fél évben mintegy 82 ezer személyautó kapott Magyarországon rendszámot, addig most június végéig csak valamivel több mint 39 ezer, ez 52 százalékos csökkenést jelent. (MTI)
Újra bajban a kohászat
A kormányt és Miskolc vezetését egyaránt okolja a Fidesz miskolci szervezete a diósgyőri kohászati társaság tragikus sorsáért. A cég lényegében magára maradt a gazdasági krízisben, holott kaphatott volna mentőövet – vélekedett Lenártek András, a Fidesz miskolci szervezetének elnöke. A diósgyőri kohászat a rendszerváltást követően hatodszor került végveszélybe. (MTI)
Vagyonmentés Martfűn
Martfű önkormányzata akcióba kezdett, hogy megmentsék a helyi cipőgyár még meglévő vagyonát – írta keddi számában az Új Néplap. Bakonyi Péter, Martfű polgármestere ezért azt kérte az állami vagyonkezelőtől, hogy ruházza át a városra a követeléseket, mert az sokkal jobb gazdaként bánna a követeléssel, és biztosan érvényesítené azt a nem fizető adósokkal szemben. Egy fővárosi kft. 2007 augusztusában hárommillió forintért vásárolta meg az állami vagyonkezelőtől a martfűi Tisza Cipő Zrt.-t, s vállalta, hogy rendbe teszi a vállalat ügyeit. Ehhez képest
a kft. azóta teljesen felszámolta a termelést. (MTI)
Államalapítás hazánk feldarabolásával
