Limoges-i baleset. Három nappal a viareggiói vasúti katasztrófa után, péntek éjjel kisiklott egy személyvonat Franciaország középső részén. A szerencsétlenségben 13 ember sérült meg, közülük hat súlyosan. A Párizsból Carhorsba tartó, körülbelül ötszáz utast szállító szerelvény három vagonja ugrott le a pályáról, miután nekiütközött egy nyerges vontatónak Limoges várostól 12 kilométerre délre. Az éjjel 11 órakor bekövetkezett balesetet az okozta, hogy a vontató felborult a síneken, és a vonat már nem tudott időben megállni. A francia vasúttársaság válságstábot állított fel, hogy gondoskodjon az utasok elszállításáról autóbuszokkal. A vasúti pályán mindkét irányban szünetel a közlekedés a műszaki mentés és helyreállítás időtartamára. (MTI)
Megállapították a szakértők, hogy a folyékony gázt szállító tizennégy tartálykocsi egyikének tengelytörése okozta a kedd hajnali, olaszországi, huszonkét halálos áldozatot követelő tehervonat-katasztrófát. Erre utalnak a síneken fellelt nyomok. A viareggiói gázrobbanás – sajtójelentések szerint – a hannoveri Jugenthal-Waggon gyártól beszerzett pótalkatrészre vezethető vissza, amit márciusban szereltek be a chicagói székhelyű, amerikai GATX konszern tulajdonát képező vagonba. Az is ismert, hogy a GATX kocsik egy részét a volt NDK vasútjának állományából vásárolta az amerikai konszern. A teherszerelvények kölcsönzésével foglalkozó cég leányvállalatokat üzemeltet Ausztriában, Lengyelországban és Németországban, ahol hasonló, bár áldozatokat nem követelő balesetek fordultak elő.
A német államvasutak (DB) egyik vagonjának meghibásodott tengelye miatt tehervonat siklott ki Ausztriában. Néhány nappal ezelőtt a berlini gyorsvasút csaknem kétszáz kocsiját vonták ki átmenetileg a forgalomból arra hivatkozva, hogy a tengelyeket nem ellenőrizték megfelelő időközökben. Tavaly a kölni főpályaudvaron az ICE-expressz ugrott le a sínekről tengelytörés miatt.
Az alsó-szászországi tartományi fővárosban előállított tengelyek két típusa különösen érzékenynek mondható a húsz tonnánál nehezebb terhet szállító vagonok esetében. E modellekkel Európa sínhálózatán hatszázezer, a német vonalakon hatvanezer teherkocsi közlekedik. A DB-t ellenőrző szövetségi hivatal (EBA) már két esztendővel ezelőtt figyelmeztette a hazai közlekedési üzemeket, és felszólította őket, csökkentsék a megterhelést, és ellenőrizzék figyelmesebben a tengelyeket. Az ellenőrök utaltak az embereket és a természetet fenyegető veszélyekre, mivel a tengelyek különösen kényes alkatrésznek számítanak. Az EBA ennek megfelelően igyekszik eljárni, és szigorú előírásokkal szabályozza a vizsgálatokat. A veszélyes árukat szállító vagonokat négyévenként kell ellenőrizni. Tavaly 15 ezer tehervonatot néztek át a szakértők. Sajátosan kényes anyagok bizonyos mennyiség felett 1970 óta nem fuvarozhatók a német sztrádán és az országutakon. Ezek szállítása kizárólag vonattal vagy hajókkal engedélyezett.