Szigorúan ellenőrzik a német vonatokat

Ausztriában, Lengyelországban és Németországban több, a keddi viareggióihoz hasonló vasúti baleset is előfordult korábban. Bár a szerencsétlenségek nem követeltek áldozatokat, a német államvasutakat felügyelő szövetségi hivatal szigorú óvintézkedésekkel igyekszik megelőzni a katasztrófákat.

Stefan Lázár
2009. 07. 15. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Limoges-i baleset. Három nappal a viareggiói vasúti katasztrófa után, péntek éjjel kisiklott egy személyvonat Franciaország középső részén. A szerencsétlenségben 13 ember sérült meg, közülük hat súlyosan. A Párizsból Carhorsba tartó, körülbelül ötszáz utast szállító szerelvény három vagonja ugrott le a pályáról, miután nekiütközött egy nyerges vontatónak Limoges várostól 12 kilométerre délre. Az éjjel 11 órakor bekövetkezett balesetet az okozta, hogy a vontató felborult a síneken, és a vonat már nem tudott időben megállni. A francia vasúttársaság válságstábot állított fel, hogy gondoskodjon az utasok elszállításáról autóbuszokkal. A vasúti pályán mindkét irányban szünetel a közlekedés a műszaki mentés és helyreállítás időtartamára. (MTI)


Megállapították a szakértők, hogy a folyékony gázt szállító tizennégy tartálykocsi egyikének tengelytörése okozta a kedd hajnali, olaszországi, huszonkét halálos áldozatot követelő tehervonat-katasztrófát. Erre utalnak a síneken fellelt nyomok. A viareggiói gázrobbanás – sajtójelentések szerint – a hannoveri Jugenthal-Waggon gyártól beszerzett pótalkatrészre vezethető vissza, amit márciusban szereltek be a chicagói székhelyű, amerikai GATX konszern tulajdonát képező vagonba. Az is ismert, hogy a GATX kocsik egy részét a volt NDK vasútjának állományából vásárolta az amerikai konszern. A teherszerelvények kölcsönzésével foglalkozó cég leányvállalatokat üzemeltet Ausztriában, Lengyelországban és Németországban, ahol hasonló, bár áldozatokat nem követelő balesetek fordultak elő.
A német államvasutak (DB) egyik vagonjának meghibásodott tengelye miatt tehervonat siklott ki Ausztriában. Néhány nappal ezelőtt a berlini gyorsvasút csaknem kétszáz kocsiját vonták ki átmenetileg a forgalomból arra hivatkozva, hogy a tengelyeket nem ellenőrizték megfelelő időközökben. Tavaly a kölni főpályaudvaron az ICE-expressz ugrott le a sínekről tengelytörés miatt.
Az alsó-szászországi tartományi fővárosban előállított tengelyek két típusa különösen érzékenynek mondható a húsz tonnánál nehezebb terhet szállító vagonok esetében. E modellekkel Európa sínhálózatán hatszázezer, a német vonalakon hatvanezer teherkocsi közlekedik. A DB-t ellenőrző szövetségi hivatal (EBA) már két esztendővel ezelőtt figyelmeztette a hazai közlekedési üzemeket, és felszólította őket, csökkentsék a megterhelést, és ellenőrizzék figyelmesebben a tengelyeket. Az ellenőrök utaltak az embereket és a természetet fenyegető veszélyekre, mivel a tengelyek különösen kényes alkatrésznek számítanak. Az EBA ennek megfelelően igyekszik eljárni, és szigorú előírásokkal szabályozza a vizsgálatokat. A veszélyes árukat szállító vagonokat négyévenként kell ellenőrizni. Tavaly 15 ezer tehervonatot néztek át a szakértők. Sajátosan kényes anyagok bizonyos mennyiség felett 1970 óta nem fuvarozhatók a német sztrádán és az országutakon. Ezek szállítása kizárólag vonattal vagy hajókkal engedélyezett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.