Vettel szárnyakat kapott

Miközben a csapatok és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) közötti viszály miatt a Forma–1 válságát éli, és az autósgyorsasági vb-n az álláspontok közeledése ellenére változatlanul fennáll a szakadás veszélye, tegnap az idei szezon nyolcadik futamát, a Brit Nagydíjat a német Sebastian Vettel (Red Bull) nyerte. A vb-pontversenyben vezető Jenson Button (Brawn) hat első és egy harmadik hely után hazai pályán csak hatodik lett.

2009. 07. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Silverstone-ban a színfalak mögött közeledett egymáshoz a tervezett új regulák ellen lázadókat tömörítő FOTA és a nem kevésbé makacs FIA-elnök, Max Mosley álláspontja, de megegyezésről egyelőre nincs szó. Az mindenesetre sokat mondó, hogy vasárnap Mosley is békülékenyebb hangot ütött meg, mint a korábbi napokban: „Folyamatosan egyeztetünk, és csak idő kérdése, hogy minden rendben legyen. Azt hiszem, hogy közel vagyunk a megállapodáshoz, már csak néhány apróságot kell tisztázni” – fogalmazott a FIA elnöke. Lényeges, hogy a Forma–1 kereskedelmi jogai fölött rendelkező Bernie Ecclestone kompromisszumképesen már előző napon annak a véleményének adott hangot, miszerint ő nem vezetné be a csapatok zöme által ellenzett negyvenmillió fontos költségvetési plafont; már amennyiben a kiválással és új sorozat indításával fenyegetőzők, vagyis a Ferrari, a McLaren, a BMW, a Renault, a Toyota, a Brawn, a Red Bull és a Toro Rosso további öt évre elkötelezik magukat az F–1 mellett. (A Williams, a Force India és három új csapat, a USF1, a Campos és a Manor feltételek nélkül elfogadta a FIA javasolta szabályokat.)
A perpatvarban az is olaj a tűzre, hogy a 69 éves Mosley, aki sokak szerint mindennek a kerékkötője, éppen Silverstone-ban jelezte, mandátumának októberi lejárta után is maradna a FIA elnöke. „Nem akarok már túl sokáig elnök lenni, a csapatok azonban nehéz helyzetbe hoznak. Még ha távozni is szeretnék októberben, a magatartásukkal ezt nehézzé teszik számomra” – fogalmazott Mosley ezen a szálon némileg bicskanyitogatóan.
Silverstone-ban a hét végén „mellékesen” megrendezték a Brit Nagydíjat is, ami meglehetősen szokatlanul indult. A vb-pontversenyben nagy fölénnyel vezető, a 2009-es szezon hét futamából hatot megnyert, s most hazai pályán levő Jenson Button (Brawn) az idei legrosszabb időmérős eredményét érte el, csupán a hatodik rajtkockát szerezte meg. Még rosszabbul járt azonban honfitársa, a regnáló világbajnok Lewis Hamilton (McLaren), aki az utolsó előtti, tizenkilencedik helyről vághatott neki a hatvankörös viadalnak. Az élről a német Sebastian Vettel (Red Bull), a brazil Rubens Barrichello (Brawn) és az ausztrál Mark Webber (Red Bull) rajtolhatott, és itt a végére csak annyi változás történt, hogy az idei második futamgyőzelmét aratott Vettel mögött csapattársa lett a második – a szlogent kicsit átírva, a Red Bull jó vezetőszárnyakat adott nekik – Barrichello pedig a harmadik. A pontszerzés még Felipe Massának (Ferrari), Robert Kubicának (Williams), a hatodik helyével aligha boldog Buttonnak, Jarno Trullinak (Toyota) és Kimi Räikkönennek (Ferrari) jött össze. Hamilton tizenhatodik lett, az idén így múlik el a világ (bajnok) dicsősége.
A vb-pontverseny állása, pilóták: 1. Button 64, 2. Barrichello 41, 3. Vettel 39, 4. Webber 35,5,
5. Trulli 21,5, 6. Massa 16. Konstruktőrök: 1. Brawn 105, 2. Red Bull 74,5, 3. Toyota 34,5.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.