Motorospálya a nemzeti parkban. Több hónapos csúszás után kezdik el építeni a Balaton-felvidéki Nemzeti Park területén a sávolyi motorverseny- pályát, miután eredményesek voltak a tárgyalások az építkezés hitelezési kérdéseiről. Feigli Ferenc, a Dél-dunántúli Fejlesztési Tanács elnöke a sajtóban bejelentette: Suchman Tamás, a beruházásért felelős szocialista kormánybiztos megerősítette, hogy a 210 hektáros MotoGP-pálya felépül Sávolyon.
Újra autódübörgéstől hangos a természetvédelmi területen fekvő táborfalvi lőtér: a Magyar Honvédség Dream Team Gepárdok néven versenyző ralicsapata – más helyszínek mellett – itt készül fel a versenyeire. Mindezt a csapat technikai igazgatója, Pócsik László ismerte el lapunknak. A csapatvezető állította: a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségtől (KDKVF) kapott engedélyükön az áll, hogy nagy sebességű off-road tréninget rendezhetnek, tevékenységünk folytán „egy fűszál sem görbül meg”.
Még nem született döntés az engedélyezéssel kapcsolatban – jelentette ki ugyanakkor Gyapjas József, a KDKVF igazgatója. Leszögezte: a honvédség kérelmében nem volt világos, hogy honvédelmi gyakorlatra vagy autós terepedzésekre kérik az engedélyt, ezért a felügyelőség egy nyilatkozatot kért pótlólag a ralisoktól, s ennek elbírálása még folyamatban van.
Mint emlékezetes, tavaly áprilisban óriási felháborodást keltett, amikor az Első Sportmenedzser Iroda Kft. (ESI) a számos védett növény- és állatfaj életteréül szolgáló táborfalvai lőtéren rendezte meg a Közép-Európa-ralit. A közelmúltban a Pest Megyei Bíróság utólag hatályon kívül helyezte a rali természetvédelmi engedélyét, amelyhez az illetékes környezetvédelmi hatóság első és másodfokon is hozzájárult. A határozatot a bíróságon több civil szervezet támadta meg, és a bíróság igazat adott a zöldeknek abban, hogy a védett területen rendezett futamra engedélyt adó határozat jogszabálysértően minősítette jelentéktelen hatásúnak a futamot.
A határozat arra biztatta a szervező ESI-t, hogy beszélje rá az eljárásban részt vevő civil szervezeteket: mondjanak le a fellebbezési jogukról, így ugyanis nem kell bevárnia, hogy az engedély jogerőre emelkedjen, és a ralit e nélkül is szabályosan megtarthatja – áll az egyik tiltakozó szervezet, a Levegő Munkacsoport közleményében. A rali során a versenyautók húsz-harminc méterre letértek a kijelölt nyomvonalról, több ezer négyzetméteren károsítva a környezetet. Mikor ezt a versenyt követően közöltük a szervezőkkel, Székely-Nagy Katalin sajtófőnök úgy reagált, hogy információnk légből kapott, rosszindulatú. Értesüléseinket azonban a Dabasi Városi Ügyészség határozata is igazolta, amely megállapította: csaknem 24 ezer tő védett növényt tapostak le és pusztítottak el az autóversenyzők, amelyek eszmei értéke több mint 130 millió forint, vagyis ennyi kárt okoztak az államnak.