A Forma–1 sem segít a hoteleken

2009. 08. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hét végén tavalyhoz képest szerényebb forgalomra számítanak a szállodák, mivel a most megrendezésre kerülő 60. Forma–1-es autós gyorsasági világbajnokság 10. futama, vagyis a Magyar Nagydíj belépői is szerényebben fogytak. Kovács István, a Magyar Szállodaszövetség főtitkára elmondta: becslések szerint az idei futamra a tavalyihoz képest mintegy tíz százalékkal kevesebb külföldi érkezik, így a budapesti hotelek forgalmának visszaesése 2008-hoz viszonyítva elérheti akár a 15-20 százalékot is.
Tíz évvel ezelőtt a Duna-parti szállodákban a Magyar Nagydíj ideje alatt az átlagos árak duplájáért is keltek el szobák, főleg cégek foglalták le azokat partnereiknek. A vállalatok azonban mára már kevesebbet fordítanak ilyen programokra – magyarázta a főtitkár, hozzátéve, hogy nemcsak az idén, hanem már az elmúlt 4-5 évben is fokozatosan csökkent a versenyre érkező külföldi vendégek száma.
Eközben a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) közölte, hogy júniusban is folytatódott a magyar utazási irodák repülőjegy-értékesítésének visszaesése. A nyár első hónapjában ugyanis 3177 millió forint értékben adtak el repülőjegyet (adók és illetékek nélkül) az utaztatók, ami jóval kisebb összeg, mint egy évvel korábban, amikor 4792 millió forintot tett ki az értékesítés. A forgalom visszaesése már tavaly augusztusban elkezdődött, azonban a drasztikus hanyatlás 2008 őszétől érhető tetten. Az idei évben minden hónapban 20-25 százalékos volt a visszaesés a tavalyi év azonos időszakához képest. Ilyen gyenge adatokat egyébként az IATA honlapján jelenleg 2003-tól elérhető statisztikák szerint még soha nem regisztráltak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.