Reggel lassanként elindulnak a fesztiválozók felfedezni a falvakat, felkutatni a táj szépségeit, bejárni a környéket, megtalálni a nyitva tartó borpincéket. Majd miután az utcákon sorozatosan régi ismerősökbe és hasonszőrűekbe botlanak, csapatokba verődve készek arra, hogy csordultig megtöltsék a programok színhelyeit. Például a nagyharsányi iskolát, ahol a Bárka színtársulat mutatja be előadásait, így a Tengeren című Conor McPherson-drámát, amelyben feltűnik maga az ördög is. A bájos palkonyai kör alakú templomot, ahol Bognár Szilvia és Lovasi András énekelnek a teremtésről középkori énekeket. Vagy akár egy faluházat, ahol Bácskai Júlia pszichoszínháza a közönséggel együtt a házasélet mindennapjait boncolgatja, és ahol Schäffer Erzsébet sztorizgat csillogó szemű hallgatósága előtt. A művészeknek hálás dolguk van: ez a közönség lelkesedésre kész. Vas- és visszataps szinte minden esemény velejárója a Katlanban.
Szombaton Kisharsányban volt a záróestje az Alexander Balanescu részvételével zajló zenei workshopnak. A református templom kertjében a koncertre próbáló világhírű hegedűs és fiatal muzsikusai háttérzenéje mellett katalánok különféle tárgyakból összebarkácsolt játékokkal szórakoztatták a vállalkozószelleműeket. A helyi iskolában a KeresztHuzat Társulat Örkény egyperceseit adta elő kissé neurotikus színészi játékkal és zenei kísérettel. A mediawave-es filmes-, fotós- és építésztábor nem túl színvonalas termésének bemutatása után a Szeredás Színház Circus Minimus című blődlije következett. Péterfy Bori a nagyharsányi sportpályán izzította a közönséget, amikor a szomszéd faluban a Psycho Mutants együttes lépett fel: az egzaltált mozgású tangóharmonikás a fellépés egyik kiemelkedő látványeleme volt.
Az Ördögkatlan utolsó napja kvázi Völgy-nap volt. A Mandel Quartet s tekerőlantjuk a reneszánsz és a kora barokk korát idézte meg a palkonyai templomban rockzenészeket megszégyenítő hévvel. Berecz András egy indián dal után népi mesékből álló csokrot adott elő mindenki okulására.
Akik a Völgyben is jártak már, azon törték a fejüket, hogy az Ördögkatlan vajon a helyére lép-e egyszer. Mivel a Völgy múltjáról és jövőjéről szóló beszélgetés elmaradt, ez a kérdés továbbra is megválaszolatlan.
A Szabad Európa Rádió együttes és Lovasi András zenekara, a Kiscsillag is egy-egy számmal adózott Cseh Tamás emlékének.
Majd a fesztivál főszervezője, Bérczes László érkezett a színpadra. Cseh Tamásra emlékezve az énekes interjúkötetéből olvasott fel egy részletet: „Az élet egy káprázat.” Az új értelmet nyerő sorokat három számból álló megemlékezés követte. A zenész utolsó koncertjéről készült felvétel után Kiss Tibor homevideóját játszották be: az énekes a nagy előd halálhírét hallva szánta el magát arra, hogy egy feldolgozást küld a szervezőknek. „Útra vált a jobbik részem” – énekelte főhajtásként a Quimby énekese. Végül a Kiscsillag az időközben megérkező Márta Istvánnal, Cseh Tamás zenésztársával kiegészülve zárta a második Ördögkatlan fesztivált.
Rövid volt az orgoványi ámokfutás
