Félnapnyi repülés 16 millióért

Bár a lakosság mind nagyobb részének kell egyre súlyosabb anyagi nehézségekkel szembenéznie a gazdasági válságban, a luxusipar szépen fejlődik hazánkban. A minden igényt kielégítő, fényűző kisrepülőket üzemeltető NetJets magánrepülő-társaság tavaly 371 járatot indított hazánkból, túlnyomó többségben a Ferihegyi repülőtérről. A társaság legfőbb magyarországi célja a piaci részesedés további növelése.

Bodacz Péter
2009. 08. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben a hazai átlagemberek jó részét jobb esetben „csak” a mindennapi kenyérgondok, rosszabb esetben a válság hatására fizethetetlen hitelek és a munkanélküliség gyötri, virágzásnak indult a luxusipar csak keveseknek elérhető területe, a magánrepülőgép-iparág is. Legalábbis erre utal, hogy a világviszonylatban piacvezetőnek számító NetJets Europe magánrepülőgép-légitársasága nemrégiben elindította hazai kirendeltségét is. A cég ez alkalomból kiadott közleménye szerint az elmúlt pár évben – a válság ellenére – jelentős üzleti növekedést ért el hazánkban, 2008-ban öszszességében 371 járatot indítottak, itteni forgalmuknak több mint 83 százalékát a Ferihegyi repülőtér bonyolította. A látszat ellenére – amint azt hangsúlyozta a NetJets – nincs szó öncélú fényűzésről, hiszen a szolgáltatás a résztulajdonosi üzleti modellnek köszönhetően jóval olcsóbb, mint ha valaki egy saját kisrepülőt – azaz jetet – üzemeltetne.
A modell lényege, hogy a megosztott tulajdon okán nagyobb kihasználtsággal üzemeltetik e gépeket: a cég számításai szerint egy üzletember évente nem repül többet 160 óránál, míg egy jet 800 órányi repülési kapacitással rendelkezik. Az igények összehangolására pedig a komoly méretű, 165 gépes flotta jelenti a megoldást. A társaságnál lapunk megkeresésére közölték: egy 12 és fél órás repülési időt biztosító kártyát 59 ezer euróért – körülbelül 16 millió forintért – lehet megvásárolni, de a tarifa függ a repülőgép típusától, valamint az aktuális kerozinártól is.
– A résztulajdonosi modell minden előnyt elérhetővé tesz az ügyfelek számára, amelyeket egy magánrepülőgép teljes tulajdonjoga biztosít, csak éppen a költségek töredékéért. Az így birtokolt gépet 10–24 órán belül teljes körű szolgáltatással megkapja az ügyfelünk, attól függően, hogy milyen tulajdonosi programot választ – közölte a NetJets, amelynek legfőbb hazai célja a piaci részesedés növelése az üzleti magánrepülési ágazatban. A társaság hazai ügyfeleiről nem szolgált részletekkel, azt azonban elárulták, hogy jellemzően az ingatlan-, a banki, a pénzügyi és az energiaszektorban dolgozó felső vezetők, valamint tehetős magánemberek utaznak velük. Számos résztulajdonos az Európai Unió legnagyobb részvénytársaságainak vezetője.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.