Az áfa kulcsának ötszázalékos emelése szinte lenullázta az új autók magyarországi piacát. Hasonló hónapokban 12–16 000 gépkocsi eladása a szokásos, az adóemelés után azonban a hőség ellenére hibernálódott a piac – nyilatkozta a közelmúltban Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke. Az összesített júliusi adatok alátámasztották a szakember állításait.
Májusban még úgy tűnt, hogy innen már csak felfelé lehet menni, de a júliusi forgalomba helyezési számok megcáfolták ezt – nyilatkozta Horváth Györgyi, a Jato autóipari piackutató cég kereskedelmi vezetője a Világgazdaságnak. A forgalom zuhanásának egyik oka, hogy a hitelhez jutás egyre nehézkesebb. A nyár egyébként is uborkaszezonnak számít az autóértékesítésben, az idén pedig a kereskedők akár veszteséggel is igyekeznek megszabadulni az általuk már kifizetett készlettől. Valamelyest javít a képen a forgalomba helyezési statisztikában nem szereplő, külföldre értékesített autók száma. Ezt az exportot a forint esetleges tartós gyengélkedése is segítheti, azonban hosszú távon ez sem jelent megoldást a bajba jutott hazai gépjármű-kereskedőknek.
A Jato elemzői szerint jelentősebb fellendülésre az év második felében sem lehet számítani, mert nincsenek bizakodásra utaló jelek. Az optimista jóslatok szerint 85 ezerre becsülhető az idén forgalomba helyezett új gépkocsik száma, a pesszimistábbak viszont mindöszsze 78-80 ezer darabos értékesítéssel számolnak.
Ezeket a filmeket nézték a legtöbbször a Netflixen az év első félévben
