heroinozás
Halál lett a közös heroinozás vége a fővárosban

Szegeden sem jobb a helyzet. Felújítási munkálatok miatt csak egy hídon lehet közlekedni Szegeden, a Tisza két partja között, a másikat lezárták. Bár a Csongrád megyei székhelyen még nem alakultak ki összefüggő dugók, a várakozás hosszú és nehezen elviselhető. A várost körülvevő nagy körutak Temesvári körúti szakaszának közlekedési lámpáit is kikapcsolták, ezért, ha szükséges közlekedési rendőrök segítik a forgalmat.
Villamospótló autóbuszok szállítják az utasokat az előttünk álló bő két hétben, mivel a nagykörúti sínpályát ismét felújítják. A munkálatok hét helyszínen zajlanak, összesen 600 méter kétvágányos pályaszakaszon. A közlekedési vállalat közlése szerint minderre egyfelől azért van szükség, mert az ívekben gyorsabban kopnak a sínek, mint az egyenes szakaszokon, másrészt pedig a közúti kereszteződéseken áthaladó autóforgalom miatt idő előtt elhasználódnak a vonalak. Arra a kérdésre, hogy 2006-ban, a Combinók üzembe helyezésekor miért nem végezték el a fenti munkálatokat, a BKV úgy reagált: a Combino villamosok forgalomba állításakor csupán a nagykörúti peronokat akadálymentesítették, illetve építették át, az érintett pályaszakaszokon 1990 és 2000 között voltak felújítások. A társaság állítása szerint a korábbi pályafelújításoknál a Jászai Mari téren nem alakítottak ki zaj- és rezgéscsillapított vágányokat.
A forgalomkorlátozásokkal tűzdelt munkák mind az utasok, mind az autóval közlekedők türelmét próbára teszik. A Pestről Budára tartó kocsisor a Nyugati térig nyúlt tegnap, és az ellenkező irányban is hasonló torlódás alakult ki a Moszkva térig. Az utasok sincsenek jobb helyzetben, a megnövekedett menetidő okozta kellemetlenséget a hőség csak tovább fokozza. A társaság, noha 150 darab klímával ellátott csuklós busszal rendelkezik – amelyek használata a hetek óta tartó kánikulában indokolt lenne – most mégis, klíma nélküli Ikarus 280-as típusú autóbuszt állított forgalomba. Közülük szombaton 15 lerobbant, vasárnap pedig újabb 18 jármű hibásodott meg. Kiricsi Karola, a BKV szóvivője a Blikk értesüléseire reagálva 11 busz meghibásodását ismerte el. Annyi bizonyos, a BKV szerelőkocsikat helyez ki a Nyugati és a Moszkva térre, ami nem sok jót jelent.
A mozgáskorlátozottak a szokásosnál is nehezebb helyzetben vannak, ugyanis a feltehetőleg eddig garázsban tárolt tartalék járművek nem alacsony padlósak, ezért a rászorulóknak telefonon kell különjáratot igényelniük, ami a kért megállóban veszi fel őket.
Wintermantel Zsolt, a városüzemeltetési osztály fideszes alelnöke úgy véli, a mostani karbantartási munkálatok inkább látványosak, mint jelentősek, úgy is lehetne fogalmazni, ez a Hagyó-féle PR-fogás újabb fejezete. Érdekes ugyanis, hogy míg a BKV az útkereszteződéseknél elhasználódott síneket szedi fel, azokat 2006-ban, a Combino villamosok üzembe helyezése előtt már számos helyen kicserélték. Erről tanúskodik a Mélyépítő Tükör Magazinban 2007-ben megjelent írás, amelyben Péter Tibor, a BKV Zrt. Villamos Üzemigazgatóságának szakszolgálat-vezetője úgy fogalmaz: „A villamospálya-felújítás keretében… a Nagykörút több szakaszán, útátjárókban, illetve kis sugarú ívekben sínt cseréltünk.” Hogy három év alatt hogyan mehettek tönkre a pályák, rejtély. Annál is inkább, mert a BKV számításai szerint egy sín élettartama ideális esetben elérheti a 10-12 évet. A fideszes politikus szerint egyre több kérdőjel látható a társaság zűrös ügyei körül, és felháborító, hogy míg a pótlóbuszok több mint fele az első napon lerobban, addig egyesek több tíz vagy akár száz milliós végkielégítést kapnak.
A nehézségek és a hőség ellenére a BKV azzal vigasztalja utasait, hogy Margit híd lezárása után már csak a közösségi közlekedés, azaz a Combino villamosok biztosítanak kapcsolatot Pest és Buda között.
Nem tudni azonban hogy mennyire segít a fővárosban mindennapossá vált forgalmi dugókon. A közlekedési társaság mostani karbantartása 350 millió forintba kerül, ami sajnos csak a híd felújításához szükséges 30 milliárdhoz képest hangzik elenyészőnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.