Népszerű a mobilinternet

A T-Mobile az indulás óta tartja piacvezető pozícióját a mobilinternetezés területén, ez a szolgáltatási forma egyre népszerűbb a felhasználók körében. Ehhez nélkülözhetetlen az újabb és újabb hálózatfejlesztés, az innováció, a minőségi szolgáltatások nyújtása, és a népszerű mobilcsomagok piaci bevezetése.

Bodacz Péter
2009. 08. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Júniusban 636 ezerre emelkedett a három magyarországi szolgáltató mobil internet-előfizetéseinek a száma. A májusi 42 ezres növekedés után a múlt hónapban 29 ezerrel gyarapodott az előfizetők tábora, míg az előző három hónapban aktív SIM kártyák száma mindöszsze ötezerrel bővült. Az első fél év végén így 507 ezer aktív kártya volt forgalomban – derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) legfrissebb felmérése szerint összesítéséből. A T-Mobile, akárcsak januárban – amikor az NHH megkezdte az adatszolgáltatást a hazai mobil internet forgalomról –, továbbra is tartja vezető pozícióját ezen a piacon. Az összes előfizetőt tekintve a szolgáltató piaci részesedése júniusban a májusi 48,51 százalékról 49,01 százalékra emelkedett, a forgalmazásban részt vevő előfizetések alapján pedig 48,44 százalékról 50,14 százalékra.
A jelentős piaci eredményt értékelve Fülöp Gábor, a T-Mobile termékmenedzsment osztályának vezetője elmondta: ebben alapvetően technológiai és piaci indokok játszanak szerepet. A szolgáltató ugyanis már a mobilinternet megjelenésekor ügyelt arra, hogy elsőként vezesse be az új technológiákat, így a harmadik generációs hálózatot vagy a HSDPA-t. Ezen a területen azóta is élen járnak, és továbbra is fontos stratégiai cél, hogy az innováció kiemelt szerepet kapjon ezen a piacon. – A mobil internet elterjedésének és piaci elfogadásának úgyszintén alapját képezi a jó lefedettség és a minőségi szolgáltatás. A cég alapfilozófiájának része, hogy ahol már kiépítették a lefedettséget, ott jó minőségű szolgáltatást nyújtsanak – közölte az osztályvezető. A lefedettség esetében ugyancsak nem lehet panasz, hiszen ma már a lakosság hetven százalékának lehetősége van arra, hogy a széles sávú HSDPA-hálózatot vegye igénybe. Ezzel együtt már az egész ország területén lehetőség nyílik a T-Mobile ügyfeleinek a mobil- internet használatára, ugyanis ahol nincs még HSDPA, ott a GPRS-t vagy az EDGE-szolgáltatást lehet igénybe venni. Fülöp Gábor közölte: a T-Mobile-nál továbbra is gyors ütemű hálózatfejlesztés zajlik, amivel a piacvezető szerepüket kívánják megőrizni.
Ugyancsak feltétele a mobil- internet népszerűségének és elterjedésének, hogy a szolgáltató az ügyfelek számára vonzó mobilcsomagokat dob a piacra. A T-Mobile esetében a MédiaMánia díjcsomagokban egyben vehetik igénybe az ügyfelek a mobiltv-t, az internetet, illetve a hangszolgáltatást. A széles sávú hálózat fejlesztésére ugyanakkor azért van szükség, mert egyre több olyan alkalmazás kerül piacra, ami gyors hálózat nélkül nem képzelhető el.
Az adatforgalom ugyanakkor minimális mértékben változott a múlt hónapban májushoz képest, és az egy főre jutó átlagos adatforgalom, ha kismértékben is, de csökkent.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.