Öt halott a 43-as úton

Tragikus baleset történt tegnap hajnalban a 43-as főúton Szeged és Makó között, öten meghaltak. Egy román rendszámú kamion és egy spanyol rendszámú autó ütközött össze, emiatt csaknem nyolc órára lezárták az utat. A településeket elkerülő M43-as autópálya épül ugyan, de az első szakasza is csak jövőre lesz kész.

Munkatársunktól
2009. 08. 20. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb halálos baleset történt a 43-as számú főúton Szeged és Makó között, ezúttal egy személyautó és egy kamion ütközött össze tegnap hajnali négy óra után. A spanyol rendszámú kocsiban ülő mind az öt román állampolgár – köztük egy tizenkét éves gyermek – életét vesztette, a kamion szintén román sofőrje könnyebb sérüléseket szenvedett – mondta el lapunknak Tuczakov Szilvána, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. A balesetet vélhetőleg az autó vezetője okozta azzal, hogy egy másik autót előzve egy jobbra ívelő kanyarban áttért a menetirány szerinti bal oldalra, és ott frontálisan ütközött a szemből érkező kamionnal. A baleset súlyosságát jelzi, hogy a személyautó utasainak számát csak azután tudták megállapítani, hogy a tűzoltók szétvágták a roncsot és kiemelték belőle a holttesteket. Az utat a rendőrség a helyszínelés és a műszaki mentés idejére teljes szélességében lezárta, Makó és Szeged között, Hódmezővásárhely felé kellett kerülni. A lezárás miatt Szegeden is óriási dugók alakultak ki, a forgalmat több helyen is rendőrök irányították. A 43-as úton a forgalom csak dél előtt néhány perccel indulhatott meg, a torlódás azonban még ezután is fennmaradt.
Az elmúlt két-három évben megsokszorozódott a balesetek száma a 43-as főúton. A Románia és Bulgária felől érkező kamionforgalmat ugyanis a kétszer egy sávos, Szeged és Makó belvárosán, illetve több kistelepülésen keresztül haladó út vezeti rá az M5-ös autópályára. A megoldás az elkerülő út lenne, amelyet ugyan építenek már, de csak jövőre lesz kész az első, az autópályától Makóig tartó szakasza, a második, határig vezető húsz kilométeres rész pedig csak később.
Az M43-as autópályát elvileg már Románia és Bulgária uniós csatlakozásának idején át kellett volna adni, hogy a megnövekedett forgalom ne tegye tönkre a települések életét. 2007. január elsejére azonban nem készült el az új út, a kamionforgalom viszont megnégyszereződött, a halálos vagy súlyos sérüléssel járó ütközések száma megduplázódott. A legsúlyosabb baleset két éve nyáron történt, amikor egy kamion frontálisan ütközött egy turistabusszal, a balesetben heten meghaltak. Az M43-ast ennek ellenére csak 2008 végén kezdték építeni. Ehhez azonban az is kellett, hogy az érintett települések lakói petíciót írjanak, demonstráljanak. A falvakban, Makón és Szegeden is tartottak félpályás útlezárással tiltakozást. A megnövekedett forgalom miatt a legtöbb településen a határérték feletti a zajszint, a házfalak repedeznek. A falvakban, ahol nincs közlekedési lámpa, szinte lehetetlen a 43-as út egyik oldaláról átkelni a másikra. A megnövekedett terhelést maga az útburkolat sem bírja, bizonyos szakaszokon 2007 eleje óta másodjára javítják a kátyús részeket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.