Ezúttal Kecskeméten ment tönkre egy utazási iroda, amelyet a piaci túlkínálat, illetve a padlóra került fizetőképes kereslet, de főként a gazdasági válság okozta pénzügyi gondok indokoltak. A Tourex utazási iroda ugyanakkor – több korábbi versenytársával ellentétben – tisztességesen intézte a megszűnés körülményeit, vagyis egyetlen utas sem bukta el a cégnél befizetett nyaralását, mivel valamennyiük elutazásáról és hazaszállításáról időben gondoskodtak. Az utazási iroda megmentésére a tulajdonosok ez idáig befektetőket kerestek, ám eredmény híján immár a jogutód nélküli megszűnés maradt – közölte közleményében az iroda tulajdonosa, Varjú Zoltán és ügyvezető igazgatója, Makány Klára.
Az idei nyár a csődök szezonja volt: soha nem látott mértékű és nemegyszer botrányokkal tarkított utazási irodai megszűnésekről jelentek meg hírek, csaknem hétről hétre. Ezek közül is az utasok által befizetett 150 millió forinttal elszámolni képtelen 5 Kontinens esete volt a legkirívóbb, ahol a jogszabályi kiskapuk miatt a pórul járt ügyfelek még a rendőrségen sem tudták érvényesíteni érdekeiket, maradt tehát a költséges polgári peres eljárás. Idén eddig több mint ötven utaztató vállalkozás szűnt meg, amire a korábbi években nem volt példa. Kováts Attila piaci szereplő lapunknak úgy fogalmazott: az irodákat a tőkehiány és a kényszerhelyzetben alkalmazott dömpingár viszi csődbe. A helyzetet súlyosbítja, hogy a lakosság nagyobb részének hónapok óta a napi megélhetésre is alig futja, ezért az utazáson spórolnak, amit a válság miatt megszorult piac rosszul fogadott. A gyilkos verseny szerinte csak ezután következik, hiszen az optimista becslések szerint is leghamarabb 2010 második felében állhat be a turizmus egy új, már nem lefelé tartó irányba.
Civil segítség a magyar utasoknak. Van esély arra, hogy a kedden csődbe ment SkyEurope utasainak 70 százaléka visszakapja a légitársaságnál vásárolt jegy árát – idézi a Világgazdaság Nick Manoudakis, a cég főnöke által az osztrák tévének adott nyilatkozatát. Elhangzott: a csőd mintegy 280 ezer eladott jegyet érint. A visszatérítés azoknak jár automatikusan, akik hitelkártyával vették a jegyüket. Akik nem kapják vissza befizetett pénzüket, azoknak a csődeljárás során kell érdeküket a légitársasággal szemben érvényesíteni. Az állami fogyasztóvédelmi hatóságtól független civil szerveződésű Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége lapunknak azt jelezte: várják az érintettek jelentkezését az esetleg elmaradó kártalanítással kapcsolatban, és azonnal segítenek a panaszok kezelésében.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő