Briatore a vezéráldozat

2009. 09. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Flavio Briatore öreg róka a Forma–1-ben, de a szimata alaposan cserben hagyta, amikor a Magyar Nagydíj után kirúgta Nelsinho Piquet-t. „Briatore egyszerűen kivégzett” – mondta akkor keserűen a brazil pilóta, tegnap viszont előállt az a helyzet, hogy a hóhért is felakasztották. Bár a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) világtanácsa csak hétfőn dönt az F–1 soros botránya kapcsán, a Renault gyakorlatilag elismerte, hogy manipulálta az elmúlt évi Szingapúri Nagydíjat. A francia istálló szűkszavú közleményben tudatta, nem cáfolja a vádakat, Briatore csapatfőnök és Pat Symonds főmérnök pedig távozott a posztjáról. Azt már mi tesszük hozzá: aligha önként és dalolva.
A súlyos vád konkrétan az, hogy Szingapúrban Piquet a 14. körben felsőbb utasításra hajtott a falnak – miként azt a pilóta a sajtóval is közölte –, hogy ezzel segítse elő a machinációról amúgy mit sem sejtő (?) Fernando Alonso futamgyőzelmét. A kétszeres világbajnok spanyol csak a 14. helyről rajtolt, de kevés üzemanyaggal, s már túl volt a tankoláson, amikor a biztonsági autó bejött a pályára. Így amikor a többieknek a bokszba kellett hajtaniuk, jelentős előnyre tett szert, és végül meg is nyerte a versenyt. A tervezés alapos volt, a brazilnak olyan kanyarban kellett összetörnie az autóját, ahonnan daruval sem lehet kiemelni, így a biztonsági autó színrelépése elkerülhetetlen volt.
Sajtóértesülések szerint a botrányt Piquet Jr. háromszoros világbajnok apja robbantotta ki, ő értesítette a FIA-t a történtekről, néhány nappal később pedig állítólag a fia is vallomást tett. A FIA azóta javában vizsgálja, mi is történhetett valójában. Annyi már kiszivárgott, hogy a számítógépes adatok szerint Piquet a baleset előtt egyáltalán nem vette vissza a gázt, miként azt a pálya azon szakaszán korábban mindig megtette, ami valóban utalhat szándékosságra. Briatore azonban makacsul tartotta magát ahhoz, hogy csak egy elbocsátott pilóta áskálódásáról van szó.
Amióta napvilágra került az ügy, a sárdobálás eldurvult a felek között, ami rengeteget árt a Forma–1-nek és a Renault hírnevének, ezért az ING Renault F1 Team vélhetően nehéz szívvel, de vezéráldozatot hozott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.