Flavio Briatore öreg róka a Forma–1-ben, de a szimata alaposan cserben hagyta, amikor a Magyar Nagydíj után kirúgta Nelsinho Piquet-t. „Briatore egyszerűen kivégzett” – mondta akkor keserűen a brazil pilóta, tegnap viszont előállt az a helyzet, hogy a hóhért is felakasztották. Bár a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) világtanácsa csak hétfőn dönt az F–1 soros botránya kapcsán, a Renault gyakorlatilag elismerte, hogy manipulálta az elmúlt évi Szingapúri Nagydíjat. A francia istálló szűkszavú közleményben tudatta, nem cáfolja a vádakat, Briatore csapatfőnök és Pat Symonds főmérnök pedig távozott a posztjáról. Azt már mi tesszük hozzá: aligha önként és dalolva.
A súlyos vád konkrétan az, hogy Szingapúrban Piquet a 14. körben felsőbb utasításra hajtott a falnak – miként azt a pilóta a sajtóval is közölte –, hogy ezzel segítse elő a machinációról amúgy mit sem sejtő (?) Fernando Alonso futamgyőzelmét. A kétszeres világbajnok spanyol csak a 14. helyről rajtolt, de kevés üzemanyaggal, s már túl volt a tankoláson, amikor a biztonsági autó bejött a pályára. Így amikor a többieknek a bokszba kellett hajtaniuk, jelentős előnyre tett szert, és végül meg is nyerte a versenyt. A tervezés alapos volt, a brazilnak olyan kanyarban kellett összetörnie az autóját, ahonnan daruval sem lehet kiemelni, így a biztonsági autó színrelépése elkerülhetetlen volt.
Sajtóértesülések szerint a botrányt Piquet Jr. háromszoros világbajnok apja robbantotta ki, ő értesítette a FIA-t a történtekről, néhány nappal később pedig állítólag a fia is vallomást tett. A FIA azóta javában vizsgálja, mi is történhetett valójában. Annyi már kiszivárgott, hogy a számítógépes adatok szerint Piquet a baleset előtt egyáltalán nem vette vissza a gázt, miként azt a pálya azon szakaszán korábban mindig megtette, ami valóban utalhat szándékosságra. Briatore azonban makacsul tartotta magát ahhoz, hogy csak egy elbocsátott pilóta áskálódásáról van szó.
Amióta napvilágra került az ügy, a sárdobálás eldurvult a felek között, ami rengeteget árt a Forma–1-nek és a Renault hírnevének, ezért az ING Renault F1 Team vélhetően nehéz szívvel, de vezéráldozatot hozott.

Újabb harckocsikkal bővült a dandár – képeken mutatjuk a high‑tech páncélos szörnyeket