Pécs balettegyüttese, amely jövőre ünnepli fennállásának ötvenedik évfordulóját, a kelet–nyugati átjáró legféltettebb kincse volt a hetvenes-nyolcvanas években, de fénye azóta igencsak elhalványult. Vincze Balázs úgy döntött, él az EKF lehetőségével, és próbál tenni valamit azért, hogy az egykori hírnevet visszaszerezze. Ennek reményében hozta létre a pécsi nemzetközi tánctalálkozót, amely idén már a harmadik évét éli meg.
Jövő kedden, a seregszemle nyitónapján a pécsi mellett a szegedi és a győri balett-társulat mutatkozik be Harka Máté, Duda Éva és Kun Attila koreográfiáival. Ez az est előrevetíti a 2010-ben megvalósuló, nagyszabású, Dante Isteni színjátékából készített táncelőadást, amelyet a három társulat közösen állít színpadra Juronics Tamás, a Szegedi Kortárs Balett művészeti vezetőjének irányításával.
A mostani tánctalálkozó öt napja alatt a baranyai székhelyen látható lesz a Magyar Mozdulatművészeti Társulat és a Közép-európai Táncszínház közös kamaradarabja, a Káin és Ábel, Bozsik Yvette Lélektánca és az utcai hip-hop táncot kőszínházba emelő magyar Urban Dance Theatre Connections című performansza. Pécsre látogat a Pozsonyi Szlovák Nemzeti Balett is; ők Jiri Kylián, Paul Lightfoot és Mario Radacovsky kompozícióit hozzák el, amelyeket Pécsett most láthat először a közönség. A fesztivált a Dansgroep Amsterdam De Chatel & Galili Gyökerek című, Kurtág György és Ligeti György zenéjével fűszerezett darabja zárja.
A szervezők hangsúlyt fektetnek a gyerekelőadásokra is; a pécsi balettnél fontos szerepet kap a közönség új generációjának kinevelése. Szerdán a Duna Művészegyüttes és a Ghymes Hamupipőke című mesejátékát láthatják az apróságok. Míg a közönség szórakozik, addig a művészek eszmét cserélnek: a Magyar Táncművészszövetség szervezésében szakmapolitikai beszélgetést tartanak a táncművészetet is érintő előadó-művészeti törvény hatásosságáról.
Itt az ukrán titkos lista, amely megváltoztathatja a háborút
