Azokon a vasútvonalakon, amelyeken az utasszám nem éri el az ezer főt, vizsgálják meg a szolgáltatóváltás – értsd: a vasúti szolgáltatás megszüntetésének – lehetőségét. Ne foglalkozzanak a pálya, az infrastruktúra jövőjének kérdésével. Ez tiltott, határozottan tiltott! – ilyen, és ehhez hasonló mondatok olvashatók abban a meghívóban, amelyet a MÁV-Start, a Volán-társaságok, valamint a regionális közlekedési irodák vezetői is megkaptak, s amelyet lapunk ismertetett először. A levélben azokra az egyeztetésekre hívták meg az érintetteket, amelyeken többek közt a jövő évi menetrendekről tárgyaltak, és ahol – ezen levél tanúsága szerint – leginkább a vasúti mellékvonalak bezárásáról volt szó. Az ötvenes éveket idéző hangú dokumentum végén aláírásként Antali Károly, a közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos neve szerepel. Informátoraink azonban jelezték, hogy a levelet nem a kormánybiztos írta, hanem nevében Takács László, a kormánymegbízott szakértője.
Végül is kinek a véleményét tükrözi a levél? – szerettük volna megtudni a szaktárcától. A sajtóiroda meglehetősen dodonai választ adott, mondván, a levél „kétes forrásból származó, bizonytalan megalapozottságú anyag”, amely nem tükrözi a tárca álláspontját. Maga Antali Károly kormánybiztos finomított a megfogalmazáson, azt állítva megkeresésünkre, hogy mivel nem volt ideje a levéllel foglalkozni, megírását Takács Lászlóra bízta, aki a maga belátása szerint fogalmazta meg azt. Antali elismerte, hogy levelével sürgetni akarta az egyeztetési folyamatot, amely egy tapodtat sem haladt előre. Ám a levél, amelyet Antali – állítása szerint – nem is olvasott, túl erősre sikerült, szerencsétlen megfogalmazásokat tartalmazott. Ezért a miniszteri biztos Takács Lászlót felmentette tanácsadói megbízatásából.
Könnyen lehet, hogy nem ő az egyetlen, aki kénytelen felállni székéből. Értesüléseink szerint ugyanis személyi kérdések is szerepelnek a MÁV Zrt. igazgatóság holnapi ülésének napirendjén. Úgy tudjuk, többen távoznak a vasúttársaság igazgatóságából, közéjük tartozik Heinczinger István, a cég vezérigazgatója is. De Heinczingert nemcsak az igazgatóságból távolítják el, hanem október 1-jei határidővel a menedzsment éléről is, ezzel megszűnhet az a kettős vezérigazgatói szerkezet, amely Andrási Miklós elnök vezérigazgatói kinevezésekor, július 20-án jött létre. Heinczinger esetleges távozását már augusztus elején jelezte a miniszteri biztos, aki név nélkül ugyan, de bírálta a MÁV Zrt. vezetésének teljesítményét.
Meglepő fordulatot tartogat az időjárás