Elzavarták a „vasútgyilkost”

Kétes forrásból származó anyagnak nevezte lapunk kérdésére a közlekedési tárca azt a levelet, amelyben a közösségi közlekedésért felelős miniszteri biztos tetemre hívta a MÁV és a Volán-társaságok vezetőit a bezárandó vasúti mellékvonalak ügyében. Bár Antali Károly lapunknak elismerte, tudott a levélről, mégis kirúgta szakértőjét, a szakportálokon „vasútgyilkosnak” nevezett Takács Lászlót.

2009. 09. 18. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azokon a vasútvonalakon, amelyeken az utasszám nem éri el az ezer főt, vizsgálják meg a szolgáltatóváltás – értsd: a vasúti szolgáltatás megszüntetésének – lehetőségét. Ne foglalkozzanak a pálya, az infrastruktúra jövőjének kérdésével. Ez tiltott, határozottan tiltott! – ilyen, és ehhez hasonló mondatok olvashatók abban a meghívóban, amelyet a MÁV-Start, a Volán-társaságok, valamint a regionális közlekedési irodák vezetői is megkaptak, s amelyet lapunk ismertetett először. A levélben azokra az egyeztetésekre hívták meg az érintetteket, amelyeken többek közt a jövő évi menetrendekről tárgyaltak, és ahol – ezen levél tanúsága szerint – leginkább a vasúti mellékvonalak bezárásáról volt szó. Az ötvenes éveket idéző hangú dokumentum végén aláírásként Antali Károly, a közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos neve szerepel. Informátoraink azonban jelezték, hogy a levelet nem a kormánybiztos írta, hanem nevében Takács László, a kormánymegbízott szakértője.
Végül is kinek a véleményét tükrözi a levél? – szerettük volna megtudni a szaktárcától. A sajtóiroda meglehetősen dodonai választ adott, mondván, a levél „kétes forrásból származó, bizonytalan megalapozottságú anyag”, amely nem tükrözi a tárca álláspontját. Maga Antali Károly kormánybiztos finomított a megfogalmazáson, azt állítva megkeresésünkre, hogy mivel nem volt ideje a levéllel foglalkozni, megírását Takács Lászlóra bízta, aki a maga belátása szerint fogalmazta meg azt. Antali elismerte, hogy levelével sürgetni akarta az egyeztetési folyamatot, amely egy tapodtat sem haladt előre. Ám a levél, amelyet Antali – állítása szerint – nem is olvasott, túl erősre sikerült, szerencsétlen megfogalmazásokat tartalmazott. Ezért a miniszteri biztos Takács Lászlót felmentette tanácsadói megbízatásából.
Könnyen lehet, hogy nem ő az egyetlen, aki kénytelen felállni székéből. Értesüléseink szerint ugyanis személyi kérdések is szerepelnek a MÁV Zrt. igazgatóság holnapi ülésének napirendjén. Úgy tudjuk, többen távoznak a vasúttársaság igazgatóságából, közéjük tartozik Heinczinger István, a cég vezérigazgatója is. De Heinczingert nemcsak az igazgatóságból távolítják el, hanem október 1-jei határidővel a menedzsment éléről is, ezzel megszűnhet az a kettős vezérigazgatói szerkezet, amely Andrási Miklós elnök vezérigazgatói kinevezésekor, július 20-án jött létre. Heinczinger esetleges távozását már augusztus elején jelezte a miniszteri biztos, aki név nélkül ugyan, de bírálta a MÁV Zrt. vezetésének teljesítményét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.