Jövőre a magyarországi cégek egynegyede semmilyen béren kívüli juttatást nem ad dolgozóinak – derül ki a Publicus Research ötszáz cégvezető megkérdezésével készített friss reprezentatív kutatásából. Eddig a munkaadók fele adott valamilyen utalványt béren kívüli juttatásként, a kafetéria-rendszer megadóztatása miatt azonban meredeken romlik a juttatások ezen formájának népszerűsége. A kafetériaelemek közül változatlanul az étkezési hozzájárulás az, amelyet a cégek a legnagyobb arányban biztosítanak a dolgozóiknak, ezt követi az utazási csekk és az ajándékutalvány. Kulturális és internetutalványt csupán a vállalatok elenyésző százaléka nyújt alkalmazottainak. A felmérés tanúsága szerint a társaságok 16 százaléka jövőre lehetőség szerint annyira csökkentené az utalvány összegét, hogy az a megnövelt adóösszeggel együtt beleférjen a cég kialakított költségkeretébe. Tíz vezetőből egy az, aki nem változtatna az utalvány összegén, s kifizetné a megemelkedett közterheket is, míg mindössze öt százalékuk növelné inkább az utalvány összegével a dolgozók bruttó bérét.
A kutatás arra is rámutat, hogy elsősorban a kisebb állományú és kevesebb bevételt elérő vállalkozások azok, amelyek az utalványok beszüntetése mellett döntenének, ám többségükre az is jellemző, hogy egyelőre nem tudják, miként reagáljanak a kormány ezen intézkedésére.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő