Jövőre indul be a piaci verseny

Jövő júliusban indulhat meg a gázpiaci verseny a lakossági fogyasztók terén is – véli Bakonyi Tibor, a Főgáz vezérigazgatója. Arra számítanak, hogy a családok nagy része – mintegy 85 százaléka – maradni fog a jelenlegi szolgáltatójánál, s nem is nagyon foglalkozik majd a váltás gondolatával. Ugyanakkor a jövőre dráguló gáz segíthet abban, hogy a cégek új ajánlatokkal álljanak elő.

Dékány Lóránt
2009. 09. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már csak körülbelül háromnegyed évet kell várni arra, hogy a gázpiaci szolgáltatók közti verseny a lakossági szektorban is beinduljon. Bakonyi Tibor, a Főgáz vezérigazgatója szerint ugyanis jövő év júliusára pezsdülhet fel a legkisebb fogyasztókért folyó küzdelem, mivel eddig kell velük újrakötni az ellátási szerződéseket a társaságoknak.
A fővárosi cég vezérigazgatója kérdésünkre kifejtette, a háztartási gázfelhasználók piacán várakozásaik szerint lesz egy olyan csoport, amely kevésbé lesz aktív, inkább kényelmes: ők biztos maradnak a meghatározott árrésekkel szabályozott egyetemes szolgáltatásban. Bakonyi Tibor úgy véli, a lakossági fogyasztók 55-60 százaléka semmiképp sem váltana szolgáltatót, kínáljanak nekik bármit is. Lesz ugyanakkor körülbelül 15 százalék, akiért meg kell majd küzdeni. – Ők lesznek azok, akik állandóan nézik a piaci mozgásokat, és a legjobb ajánlatok alapján választanak szolgáltatót minden évben – emelte ki. Mint mondta, a többi fogyasztó vélhetőleg nem is érdeklődik majd, tehát számukra gyakorlatilag a mostani szerződés marad jogfolytonos.
A Főgáz vezetője hozzáfűzte: ez teljesen más piac, mint a közepes és nagyfogyasztóké, ahol minden évben komoly verseny folyik a fogyasztókért. – Míg a kisebb vállalkozásoknál és az önkormányzatoknál minden fillér számít, addig a nagyfogyasztóknál inkább az ellátásbiztonság az, ami elsősorban fontos – hangsúlyozta Bakonyi. A budapesti gázszolgáltató célja az, hogy a meglévő fogyasztóikból 5-6 százaléknál többet ne veszítsenek, miközben újakra csak minimális mértékben számítanak. Emellett szeretnék tovább erősíteni pozíciójukat a szabadpiacon, ahol jelenleg a második helyet foglalják el az EMFESZ mögött. A vezérigazgató hozzátette, a Főgáz úgy készül a lakossági piaci versenyre, hogy meglévő kapcsolt termékei mellé újabbakat hoz majd létre.
Bakonyi Tibor kitért az árakra is, mivel az előrejelzések egyértelműen arra utalnak, hogy jövőre tovább drágul a gáz beszerzési díja. A Főgáz első embere azonban úgy látja, ez a folyamat segítheti a lakossági fogyasztókért folyó versenyt, mivel a fűtőanyag drágulásával nagyobb játéktér nyílhat arra, hogy az egyetemes ellátásnál kedvezőbb szabadpiaci ajánlatokat készítsenek a szolgáltatók.
A Főgáznál emellett azzal számolnak, hogy a magyarországi gázfogyasztás jövőre körülbelül tíz százalékkal esik majd vissza. Ezt Bakonyi Tibor elsősorban a megváltozott szokásokkal magyarázza, hiszen mind a háztartások, mind a vállalkozások takarékosabbak lettek, s mindent megtesznek költségeik csökkentése érdekében. Emellett némileg módosult a klíma is: a hőmérséklet növekedése kisebb gázfelhasználást eredményez, de az új, korszerű fűtőrendszerek elterjedése is hozzájárul a fogyasztás viszszaeséséhez.

Segítség az önkormányzatoknak. Újabb hat kerülettel kötött támogatási szerződést a Főgáz, hogy az önkormányzati intézmények fűtéskorszerűsítéséhez és felújításához járuljon hozzá. Így összesen tíz önkormányzat kapott már a társaságtól e célra egy-egy millió forintos, nem visszafizetendő támogatást. Ez azt jelenti, hogy a III., a VI., a VII., a VIII., a XI., a XIII., a XIX., a XX., a XXI. és a XXII. kerület óvodáiban, iskoláiban és rendelőiben alakítanak ki takarékos, környezetkímélő fűtési rendszereket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.