Mégis száguldozott a kapitány?

Bár az érintett gödöllői kapitány és a rendőrség is tagadta korábban, hogy tudnának Mihály István ezredes budapesti közlekedési szabálysértéséről, a feljelentő BRFK tegnap átadta az arról szóló dokumentumokat a Pest Megyei Rendőr-főkapitányságnak.

Csibra Tibor
2009. 09. 19. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Átadta a Pest Megyei Rendőr-főkapitányságnak (PMRFK) a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) azokat a dokumentumokat, amelyek alapján az utóbbi testület parancsnoka eljárást kezdeményezhet a gödöllői rendőrség vezetője, Mihály István ellen – tudta meg lapunk. A hvg.hu értesülése szerint az ezredes szolgálati kocsija a Forma–1 Magyar Nagydíj reggelén Budapesten, az Andrássy úton nagy sebességgel áthajtott egy piros lámpán. A közelben lévő járőrök utána mentek, és az M3-as autópályáig követték, azt nem tudni, hogy megkísérelték-e megállítani. Az Opel Astra a Hungaroringhez vezető lehajtónál elhagyta a sztrádát, majd a rendőrök szem elől vesztették.
Lapunk megkérdezte Mihály Istvánt az ügyről, a parancsnok – állítása szerint – nem emlékszik hasonló esetre. Az ezredes beszámolt arról, hogy a kérdéses reggelen valóban az autóverseny helyszínére igyekezett parancsnoki eligazításra, mert az eseményt a PMRFK biztosította. Az említett Opel Astrát Mihály István használja szolgálati autóként, útjairól – a szabályok szerint – menetlevelet vezet. A kocsi küllemében nem különbözik egy hétköznapi járműtől, de szükség esetén kék villogóval és hangjelzéssel is közlekedhet. Mihály István ezredes nem emlékezett arra, hogy a megkülönböztető jelzéseket használta volna július 26-án. Ezekről egyébként feljegyzést kell készíteni a menetlevélben, annak indokaival együtt – tette hozzá.
Ismert, a megkülönböztető jelzéssel közlekedő jármű gyorsabban is haladhat a megengedettnél, és áthajthat a piros jelzésen is. Rendőrségi informátorunk – aki maga is részt vett az autóverseny előtti eligazításon – arról számolt be, hogy Mihály István nem tett jelentést ilyesmiről a találkozón. Tény, hogy a szabályok szerint nincs erre kötelezettsége.
Bár a PMRFK szóvivője, Beluzsárné Belicza Andrea korábban még arról számolt be, hogy hivatalos forrásból nem értesültek az ügyről, később úgy tájékoztatta lapunkat, hogy a BRFK tegnap megküldte nekik az eset dokumentumait. Az eljárást várhatóan Ármos Sándor megyei főkapitány felügyeli majd, aki azonnal nekilátott az iratok áttekintésének.
Tafferner Éva, a BRFK szóvivője nem árult el részleteket a jelentés tartalmáról, de megerősítette lapunknak: az ügy alapja valós, Mihály István szolgálati autója kék villogóval, nagy sebességgel hajtott át egy piros lámpán az autóverseny reggelén. Az esetet nem a szolgálatban lévő járőrök észlelték, de jelentést tettek róla. Az Opelt követő rendőrkocsiban közben rendszám alapján azonosították a száguldozót. A sztráda kijáratánál értesítették gödöllői kollégáikat a gyorshajtásról, és hogy elöljárójuk autója az elkövető. A gödöllőiek megköszönték az információt, és elbúcsúztak.
Az ügy érdekes példája lehet az objektív felelősség alkalmazásának is, mert Mihály István arról tájékoztatott, nem alkalmaz gépkocsivezetőt, de az említett Opelt mások is használják munkatársai közül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.