Chelsea
Ódákat zengenek a brazil támadó debütálása után, hoppon maradhat az ex-Fradi-edző fia

Kedves olvasók!
Név- és címhiányos, valamint nyílt leveleket nem közlünk. Leveleiket szerkesztett formában adjuk közre. Kéziratokat nem őrzünk meg és nem küldünk vissza. A levelek tartalma nem feltétlenül azonos a szerkesztőség álláspontjával. Ügyfélszolgálat 8–17 óráig a 322-8306-os, illetve a 413-1547-es telefonszámokon.
Címünk: 1450 Bp. 9., Pf. 74.
Dörflinger Krisztina (e-mail): Az utóbbi időben folyamatosan szajkózott közösségi közlekedés racionalizálásához szeretnék néhány szót hozzáfűzni. Mindig halljuk, hogy lehetőleg inkább a közösségi közlekedést használjuk a dugók miatt. Ez mind szép és jó, de a gyakorlat szerint már szinte olcsóbb és gyorsabb (kiszámíthatóbb) az út autóval, mint bármi mással. Egy nyugat-dunántúli faluba próbáltam eljutni meghatározott időpontra (rendezvény). A tavalyi közlekedéshez képest plusz egy átszállás (épphogy sikerült), majd a faluhoz legközelebbi városból csak szívességet kérve a polgármestertől autóval sikerült időben odaérni. (Az út tervezésénél valamennyi alternatívát figyelembe vettem.) Visszafelé pedig délután fél négy után már csak a fél országot megkerülve juthat el az ember Budapestre. Nem a világ végén voltam, csak Győr-Moson-Sopron megyében, ahol talán még egész jó a közlekedés a többihez képest. Úgy tűnik, lassan kialakul az a helyzet, hogy akinek nincs autója, az minek akar bárhová is eljutni… Talán jobban végig kellene gondolni a racionalizálást, mert így lassan a falvak nagy része megközelíthetetlen/elhagyhatatlan lesz autó nélkül, lehetetlenné téve az ott élők létezését is. Esetleg az illetékeseknek meg kellene próbálni egy kicsit hatósági segítség nélkül közösségi közlekedéssel eljutni valahova.
Nagy Imréné (Győr): Hazánk a képtelenségek országa, ahol minden megtörténhet, hisz az utolsó hét évben élenjárókból sereghajtókká váltunk, és a csőd szélén állunk. Míg a kormány az IMF-től újabb és újabb hiteleket vesz fel, addig a kormányzati és vállalati vezetők felelőtlenül szórják a pénzt, a kormány pedig újabb és újabb megszorító intézkedéseket hoz. Ennek következtében a középosztály elszegényedik, a mélyszegénységben élők száma nő. Vannak olyan családok, akik azért adják állami gondozásba gyermekeiket, mert nem tudnak nekik enni adni, vannak, akiket kitesznek az állásukból, vagy elárverezik a lakásukat és hajléktalanok lesznek. A hajléktalanszállók zsúfoltak, így utcára kerülnek. Felmerül a kérdés, mi lesz velük télen? Hol van a baloldali kormány állítólagos szociális érzékenysége? Eközben szinte naponta hallunk újabb és újabb milliós végkielégítésekről, jutalmakról. Sok esetben olyan cégeknél történnek ezek a kifizetések, amikor maga a vállalat veszteséges. Ez történt a BKV-nál is, hisz a BKV humánpolitikai igazgatója tavaly 100 milliós végkielégítést kapott, de utána tovább dolgozhatott 4 milliós átlagbérért! Közben megtudhattuk, hogy az elmúlt két év során csaknem 3 milliárd forintot fizettek ki a BKV-nál a fentiekhez hasonló célra. Jött az újabb hír: botrányos végkielégítés a vasútnál is. Lehetne beszélni az egyetemek rektorainak milliós fizetéséről is. Közben kiderült, hogy az egyetemek is anyagi gondokkal küzdenek. Olyan esetről is hallhattunk, hogy van, aki két helyről veszi fel a magas fizetést, de az egyik munkahelyen soha sem látták. Mi folyik ebben az országban?!
Balázs György, nyugdíjas rendőr alezredes (e-mail): Az MSZP kétségbeesetten próbál még a választások előtt helyrehozni valamit azon az elhibázott és szakszerűtlen rendészetpolitikáján, amely az ország közbiztonságát állampolgárai szubjektív biztonságérzetének tűréshatárai alá juttatta. Olvasva a miniszterelnök közbiztonsági csomagját, az az érzésem, hogy a kormány nyugállományba helyezte maradék rendészeti tanácsadóit is. A nyugdíjas rendőrök szerződéses visszafoglalkoztatásának ötlete meghaladja a realitásérzék határait, egyszerűen illúzió. A maximum két éve nyugállományba vonult állomány többsége 25-30 éves tényleges szolgálati viszony után, a rendőrség és határőrség fúziója miatt mesterségesen generált pánikhangulat, a különböző korkedvezmények megvonását célzó normatervezetek következtében vállalhatatlannak tartotta az akkori viszonyokat. Nagy részük jól felkészült, kiforrott szakember, sokan középvezetői beosztással. Nem tartom valószínűnek, hogy a nagylelkűen felajánlott minimálbértől ködös állapotukban tömegesen vállalnák újra a rendőrség malmaiban idegrendszerük módszeres őrlését. Másrészt ugyanazért a szakmai munkáért jóval kevesebb illetményt fizetni enyhén szólva etikátlan. Arról nem is beszélve, hogy a személyi állomány körében feszültségeket generálhat, ami az amúgy sem rózsás rendőrségi moralitást újabb válságok irányába mozdíthatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.