„Távozzon a vasútgyilkos!”

A teljes közlekedési kormányzat felelősségét felveti az a botrányos levél, amelyet Antali Károly nevében küldtek a MÁV és a Volán-társaságok vezetőinek a mellékvonalak megszüntetése ügyében – állítja a VEKE szakértője. A dokumentumot lapunk ismertette elsőként, szerzőjét azóta szakmai körökben csak „vasútgyilkosként” emlegetik.

2009. 09. 19. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ismételten felszólítja a VEKE a miniszterelnököt, hogy hagyjon fel a vasúti közlekedés rombolásával és távolítsa el tisztségéből a fenyegető és az ármánykodásáról árulkodó leveléről ismertté vált Antali Károly kormánybiztost, és a feladatára alkalmatlan Hónig Péter minisztert is – mondta lapunknak Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szakértője. Az elmúlt napok eseményei végleg bebizonyították: a reformnak csúfolt pénzkivonás a vasúti közlekedésből legkevésbé sem szakmai alapokon, az utasok érdekében történik.
Antali Károly kormánybiztos és a szakmai fórumokon „vasútgyilkosként” elhíresült Takács László, a BKV-ból is évek óta fizetett álszakértő ámokfutása elvezetett oda, hogy most már mindenki számára világosak lehetnek a kormányzat szándékai. Egyre húsbavágóbb a kérdés: mi a valódi cél? Csak a hibás elvekkel elérni kívánt költségvetési egyensúly, vagy a sajtóban egyre gyakrabban felbukkanó, ma már a vasúti fővonalak utasaira is hajtó buszos lobbi térhódításának előkészítése? – tette fel a kérdést a VEKE szakértője.
Mindegyik állatkertfenntartó tudja, hogy a nyitvatartási idő csökkentésével csak a bevételei csökkennek, a kiadásai nem, hisz az állatok ugyanannyit esznek majd és ugyanannyi gondozó kell. Ugyanez igaz a MÁV-ra is: a szolgáltatás csökkentése a bevételeket csökkenti, azonban a hatalmas vízfej és a fix költségek miatt a kiadásokat nem. Amíg a MÁV rossz struktúrája, pazarló működése nem változik, a valódi regionális közlekedési szövetségek nem jönnek létre, a vasút nem fog jobban működni – állítja a VEKE szakértője.
A kormánybiztos a vasútreformról egyeztetőkkel kemény hangú levélben tudatta minap, mit vár el. Még aznap kiderült, hogy a levelet nem is ő írta. Később beismerte, hogy ő kérte a levél megírására Takács László tanácsadót, mert neki nem volt ideje. Antali a vasútreform kormánybiztosa, de a vasúti vezetőknek szóló irányelvek kiadására nem ér rá? Az Antali–Takács duó levele szerint „tilos, határozottan tilos” foglalkozni azzal, mi lesz az infrastruktúra jövője, „tiltott terület” a közlekedéspolitikai, hálózatelméleti kérdések tárgyalása, nem lehet foglalkozni szervezeti korszerűsítésekkel, azaz semmi olyasmivel, amitől fejlődhetne az ágazat vagy amitől valódi megtakarítások lennének remélhetők. A célok tehát ismertté váltak: a vasútreformnak csúfolt átalakítás célja a magánbuszos lobbi térnyerésének elősegítése, a vasútvonalak bezárása, az IMF megtévesztése, és a MÁV pazarló és korrupt struktúrájának továbbéltetése – hangsúlyozta Dorner. Nem véletlen, hogy nem reagált a minisztérium egyetlen vezetője sem a VEKE ütemes menetrendre vonatkozó javaslatára, amitől a vasúti szolgáltatás jobb és olcsóbb lenne.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.