Ismételten felszólítja a VEKE a miniszterelnököt, hogy hagyjon fel a vasúti közlekedés rombolásával és távolítsa el tisztségéből a fenyegető és az ármánykodásáról árulkodó leveléről ismertté vált Antali Károly kormánybiztost, és a feladatára alkalmatlan Hónig Péter minisztert is – mondta lapunknak Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szakértője. Az elmúlt napok eseményei végleg bebizonyították: a reformnak csúfolt pénzkivonás a vasúti közlekedésből legkevésbé sem szakmai alapokon, az utasok érdekében történik.
Antali Károly kormánybiztos és a szakmai fórumokon „vasútgyilkosként” elhíresült Takács László, a BKV-ból is évek óta fizetett álszakértő ámokfutása elvezetett oda, hogy most már mindenki számára világosak lehetnek a kormányzat szándékai. Egyre húsbavágóbb a kérdés: mi a valódi cél? Csak a hibás elvekkel elérni kívánt költségvetési egyensúly, vagy a sajtóban egyre gyakrabban felbukkanó, ma már a vasúti fővonalak utasaira is hajtó buszos lobbi térhódításának előkészítése? – tette fel a kérdést a VEKE szakértője.
Mindegyik állatkertfenntartó tudja, hogy a nyitvatartási idő csökkentésével csak a bevételei csökkennek, a kiadásai nem, hisz az állatok ugyanannyit esznek majd és ugyanannyi gondozó kell. Ugyanez igaz a MÁV-ra is: a szolgáltatás csökkentése a bevételeket csökkenti, azonban a hatalmas vízfej és a fix költségek miatt a kiadásokat nem. Amíg a MÁV rossz struktúrája, pazarló működése nem változik, a valódi regionális közlekedési szövetségek nem jönnek létre, a vasút nem fog jobban működni – állítja a VEKE szakértője.
A kormánybiztos a vasútreformról egyeztetőkkel kemény hangú levélben tudatta minap, mit vár el. Még aznap kiderült, hogy a levelet nem is ő írta. Később beismerte, hogy ő kérte a levél megírására Takács László tanácsadót, mert neki nem volt ideje. Antali a vasútreform kormánybiztosa, de a vasúti vezetőknek szóló irányelvek kiadására nem ér rá? Az Antali–Takács duó levele szerint „tilos, határozottan tilos” foglalkozni azzal, mi lesz az infrastruktúra jövője, „tiltott terület” a közlekedéspolitikai, hálózatelméleti kérdések tárgyalása, nem lehet foglalkozni szervezeti korszerűsítésekkel, azaz semmi olyasmivel, amitől fejlődhetne az ágazat vagy amitől valódi megtakarítások lennének remélhetők. A célok tehát ismertté váltak: a vasútreformnak csúfolt átalakítás célja a magánbuszos lobbi térnyerésének elősegítése, a vasútvonalak bezárása, az IMF megtévesztése, és a MÁV pazarló és korrupt struktúrájának továbbéltetése – hangsúlyozta Dorner. Nem véletlen, hogy nem reagált a minisztérium egyetlen vezetője sem a VEKE ütemes menetrendre vonatkozó javaslatára, amitől a vasúti szolgáltatás jobb és olcsóbb lenne.
Meglepő fordulatot tartogat az időjárás