Tovább élesedik a multik árháborúja

Az egymás mellé helyezett, áruval teletömött bevásárlókocsik után új eszközt vet be az Auchan a multiláncok között zajló árháborúban. A francia kereskedelmi óriás egy olyan internetes oldalt indított útjára, amin a négy vezető hazai hipermarket-hálózat által kínált termékek árait méri egymáshoz.

2009. 09. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eltűnt a Plus. Tegnap az utolsó Plus áruház is eltűnt a piacról, mivel befejeződött az a folyamat, melyben a Spar Magyarország Kft. megvásárolta a hazánkban évekig jelen lévő Plus német diszkonthálózat 174 üzletét – közölte közleményében a Spar. A Plus boltokat Spar szupermarketekké alakították át, amelyekből így már 346 működik idehaza, továbbá 30 Interspar hipermarket és 20 Kaiser’s áruház tartozik a holland hálózat tulajdonába.


Ár-összehasonlító internetes oldallal igyekszik megelőzni versenytársait idehaza a francia tulajdonú Auchan áruházlánc. A weboldalon havonta a négy hipermarket-hálózatban árusított 600-féle élelmiszer árait mérik egymáshoz, amiket alkalmanként más-más budapesti és főváros környéki áruházakból szereznek be. Az ármustrában az Auchan, a Tesco, a Cora és az Interspar kínálatát szemlézi a HMSM Consulting nevű társaság. A weboldalon a magyarországi hipermarketpiacon legnagyobb eladást produkáló háromezer márkatermékből a HSMS Consulting választja ki a felmérésben részt vevő hatszáz árucikket. Ezek nyolcvan százaléka tömegfogyasztási cikk, míg húsz százaléka friss élelmiszer.
A hazánkban jelenleg 12 áruházat működtető francia áruházlánc nem titkolt célja az internetes oldal elindításával az, hogy még nagyobb szeletet hasítson ki magának a magyarországi piacon. – A lakosságnak szóló új rendszerrel a nehéz gazdasági helyzetben a hazai vásárlóerőt kívánjuk növelni – mondta Jean-Paul Filliat, az Auchan vezérigazgatója. Piaci szereplők szerint az ármustráló oldal elindításával az Auchan is beszállt abba a harcba, amit a Tesco és az Interspar hónapok óta folytat a spórolás időszakát élő magyarországi kereskedelemben. A két hálózat tavaly óta vitázik arról, vajon melyikük árai az alacsonyabbak. Az összehasonlítást hirdetésekben, illetve az áruházakban kihelyezett és akciós termékekkel telepakolt bevásárlókocsikkal szemléltetik (ezt az eszközt régebben az Auchan is alkalmazta), konkrétan megnevezve a górcső alá vett versenytársat. Az ár-összehasonlítás alkalmazása etikai vitához is vezetett a két cég között, bár a bírósági ítélet szerint elvileg megengedett a reklámozás ezen formája.
Egy neve elhallgatását kérő kereskedelmi vállalkozó szerint az erősödő árháborúból egyértelműen kitűnik, hogy a lakosság fogyasztása sokéves mélypontjára süllyedt. Ezért várható volt, hogy a hipermarketek előbb-utóbb egymás torkának esnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.