Megszületett a szocialisták kampánystratégiája, a belső forgatókönyvek szerint szeptemberben startol a tavaszig tartó kampány, még ha egyelőre ez nem is látszik. A választásra való felkészülés első etapja a tervek szerint november–decemberig tart, és a jelenlegi kormány tevékenységére fókuszál majd. A második ütemben decembertől januárig egy elszámoló- és imázskampány lesz, amelyben bemutatják a ciklus fejlesztéseit (például, hogy mennyi autópálya és csatornahálózat épült az elmúlt években), és elmagyarázzák, hogy ezekre miért kell baloldaliként büszkének lenni. Állítólag azt is szeretnék tudatosítani a választókban, hogy mitől baloldali a párt politikája. A harmadik menetben jön a kevés ígérettel megtűzdelt tulajdonképpeni választási kampány. Ebben a globalizáció kihívásaira, a társadalom kettészakadására és legfőképpen a fogyasztóvédelemre fókuszálnak. Az Index szerint ennek keretében meghirdetik a vörös segély programját.
A kampányt egyelőre Szigetvári Viktor miniszterelnöki kabinetfőnök irányítja. Az még nem dőlt el, hogy Bajnai Gordon vállal-e szerepet a kampányban. A szocialisták egyébként azzal számolnak, hogy Sólyom László köztársasági elnök a lehető legkorábbi időpontra, már márciusra kiírja a választásokat.
Szánthó Miklós: 2026-os választás, avagy állítólagos jobboldali erőfölény
