4-es metró: az utolsó határidő sem tartható

2009. 10. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

BKV-s Munkaszerződések. A BKV, miután szerdán a rendőrség által kért valamennyi tanácsadói szerződést elküldte a BRFK-nak, tegnap a végkielégítések ügyében szeptember 30-án tett feljelentést egészítette ki az összes érintett személy munkaviszonyával kapcsolatos dokumentummal – közölték a közlekedési cégnél. (MN)


Legkorábban 2013-ban, azaz négy év múlva utazhatunk a négyes metró első szakaszán, miután a beruházást végző DBR Metró Projekt Igazgatóság bejelentette: újabb tíz hónapot késik az összességében már 520 milliárd forintot is meghaladó beruházás. A fővárosi MSZP–SZDSZ-koalíció minapi felbomlása után mindez Demszky Gábor tizenkilenc éve székében ülő főpolgármester „életművének” kudarcát teheti teljessé.
Klados Gusztáv, a csillagászati összegért, havonta csaknem 8,2 milliós alapbérért alkalmazott „projektmenedzser” tegnap elismerte: a legutolsó határidő sem tartható. – A 2011 utolsó negyedévére tervezett próbaüzem reálisan már csak 2012 őszén kezdődhet meg, miután az alagútfúrást végző Bamco konzorcium 22 hét helyett csak 50 hét alatt tudja megépíteni a metró első szakaszának alagútját – mondta. A késésből fakadó többletköltséget a konzorciumra hárítják.
A négyes metrót a kilencvenes évek közepén az oroszok ingyen, pontosabban államadósságuk fejében megépítették volna, de az akkori Horn–Kuncze-kormány – Demszky Gáborral egyetértve – elvetette azt. A főpolgármester még tavasszal is biztos volt abban, hogy 2011-ben utasokat szállíthat a metró, igaz, ez a dátum a városházi naptárban csak a 2003-as kormánydöntéstől számítva évről évre változott, a hivatalosan nem is létező második és harmadik szakaszszal együtt a költségek pedig csaknem a háromszorosára nőttek. Tarlós István (Fidesz) szerint már a műszaki törvényszerűségek alapján sem adható át a metró 2012 vége előtt. A Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodáján közölték: a késés ügyében osztják Klados Gusztáv véleményét.
Közben tovább zsarolják egymást a héten szakító fővárosi balliberális pártok. Horváth Csaba, a pártja szerint november 20-ig helyén maradó MSZP-s főpolgármester-helyettes lapunknak kijelentette: tovább dolgozik a BKV „rendbetételén”. – Ha a főpolgármester nem akar együttműködni, azt a Bajnai-kormány nem nézi majd jó szemmel. Minden felelősséget neki kell vállalnia – figyelmeztette főnökét. Demszky Gábor a hét elején azt ígérte, ha péntekig nem mondanak le szocialista helyettesei, akkor elvonja jogköreiket. A fővárosi SZDSZ tegnap megerősítette: egypárti vezetéssel, de többpárti konszenzust remélve készülnek a hátralévő egy év levezénylésére. – A fővárosi MSZP–SZDSZ-koalíció szétlopta Budapestet – mondta Cser-Palkovics András. A Fidesz helyettes szóvivője szerint elég a lopásból, a korrupcióból, a káoszból, ezért mielőbb új választást kell tartani a fővárosban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.